וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים טוענים: "חיבלו בזדון באחת מספינות המשט"

על הספינה "ג'וליאנו", העוגנת בנמל ביוון, צפויים לעלות בסוף השבוע פעילים משבדיה, מנורבגיה ומיוון. לדבריהם, הנזק יתוקן במועד. "מישהו מוכן ללכת רחוק כדי למנוע את הפלגת המשט"

חבלה נגרמה באחת מעשר הספינות המשתתפות במשט הצפוי להגיע לעזה בקרוב, "אולם הנזק יתוקן בזמן, כך שהיא תוכל להשתתף במסע המתוכנן", סיפרו היום (שלישי) פעילים לרשת CBC הקנדית. לטענתם, המדחף של ספינת ה"ג'וליאנו", שחולקים פעילים שבדים, נורבגים ויוונים, הוצא ממקומו כשהספינה עגנה בנמל פיראוס ביוון.

"על בסיס בדיקה ראשונית, נוכל לתקן את הנזק לפני ההפלגה המתוכננת לסוף השבוע", נכתב בהצהרה שפרסמו פעילים שבדים, שהאשימו "צוללנים עוינים" בגרימת נזק. בהצהרה נפרדת, כתב ראש המשלחת הנורבגית, טורסטיין דאהל, כי התקרית מוכיחה ש"מישהו מוכן ללכת רחוק כדי למנוע מהמשט לצאת לדרך".

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
"קוסמים אמיתיים לא חושפים את הטריקים שלהם. כשנהיה בים, בדרך לעזה - הם כבר יגלו". הספינה מאווי מרמרה באירוע לציון שנה לתקרית המשט/רויטרס

אתמול הצהירו מארגני המשט המתוכנן כי "אנחנו לא נעצור. אם ינסו לעצור אותנו, אנחנו יודעים והם יודעים שנבוא שוב ושוב". הדברים נאמרו בתגובה להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל למנוע "בצורה נחושה" את הגעת ספינות המשט לחופי הרצועה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה באתונה, אמר דרור פיילר, ישראלי שנמנה עם מארגני המשט כי "המטרה של משימתנו היא לפתוח את הרצועה לתנועת בני אדם וסחורות ולחבר שוב בין עזה לעולם". בתשובה לשאלה בדבר מועד יציאתו של המשט, סירב פיילר לחשוף פרטים והצהיר: "קוסמים אמיתיים לא חושפים את הטריקים שלהם. כשנהיה בים, בדרך לעזה - הם כבר יגלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully