וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חרמש הביא את הבעיה הפר-למנטרית לכנסת

אירוע לא צפוי אירע בעת כינוס חירום של הרפתנים בכנסת בנושא ייבוא החלב. ח"כ שי חרמש החליט להגיע בליווי הפרה זהבה למשכן הכנסת. "יש יופי בחקלאות, ואסור להרוס אותו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

לחבר הכנסת שי חרמש מקדימה נמאס מהדיבורים על פתיחת שוק החלב לייבוא, והוא החליט לנקוט בצעד "מלוכלך". חרמש, חבר קיבוץ כפר עזה ורפתן בעברו, הביא היום (שני) את הפרה זהבה, מלכת היופי של פרות הדרום ואלופת תנובת החלב למשכן, זאת בתקווה שתוכל להשתתף בכינוס חירום של הרפתנים ושל חברי הלובי החקלאי בנושא ייבוא החלב. לדברי חרמש, "אין דבר יותר יפה מלבוא ולהביא את מלכת היופי שלנו לפה, ולהראות שיש יופי נפלא בחקלאות ואסור להרוס את היופי הזה".

"ייבוא לא ישנה את המצב"

כצפוי, נתקלה הפרה זהבה באנשי משמר הכנסת, שמנעו את כניסתה למשכן. חרמש המאוכזב נשאר מחוץ לכנסת, נאמן למלכת היופי ואמר כי "מי שחושב שאם מחר בבוקר יביאו אבקת חלב מאירופה במקום החלב שלנו המחירים ירדו, המחירים לא ירדו כי כשל השוק נמצא ברשתות השיווק ולא ברמת הרפתנים".

את דבריו של חרמש חיזק יואב צור, חבר בהתאחדות מגדלי הבקר, שאמר כי "עם ישראל צודק, מחיר הקוטג' הוא בלתי נסבל, אנחנו את שלנו מקבלים היום בדיוק כמו לפני ארבע שנים. הרשתות עשו לכולם בית ספר. בגלל חלק קטן במערכת הולכים להשבית הכל?". חרמש הוסיף כי גם אם מדינת ישראל תייבא חלב מחו"ל, המצב לא ישתנה: "אנחנו מוכרים את החלב באותו מחיר שמשרד האוצר מאפשר למכור ובכמויות שמועצת החלב מחייבת אותנו לשווק, אנחנו לא יכולים לשווק יותר".

יוזמתו הלא שגרתית של חרמש מגיעה כשבוע לאחר הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בכוונתו לפתוח את שוק החלב לייבוא. זאת לאחר הסערה הציבורית שעוררה התייקרות מוצרי החלב ובראשן עליית מחיר גבינת הקוטג'.

עוד בנושא:
הרפתנים נגד ייבוא החלב
רה"מ: נפתח את השוק לייבוא
יש להחזיר הפיקוח על מוצרי החלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully