וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי כתב לשליט: "עושה הכל למען שחרורך"

אריאל נוי

25.6.2011 / 17:49

שגריר צרפת בישראל ביקר במאהל המחאה לשחרור גלעד שליט והעביר להוריו מכתב שכתב הנשיא הצרפתי לבנם. נעם שליט: "איש מהממשלה לא טרח אפילו להתקשר אלינו היום"

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, העביר היום (שבת) להוריו של החייל החטוף, גלעד שליט, מכתב שכתב לו, במלאת חמש שנים לחטיפה. המכתב הועבר לידיו של האב נעם שליט, על ידי שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, שהגיע למאהל המחאה בירושלים.

שליט אמר לשגריר כי בני המשפחה קיבלו מכתבי תמיכה מכל העולם, אך הוסיף כי אף גורם בממשלת ישראל לא טרח אפילו להתקשר אליהם. "זה מראה ששליט לא בראש סדר העדיפויות שלהם, למרות שאנו זקוקים למעשים ולא לדיבורים. אמו של שליט, אביבה, הוסיפה כי "היום הזה הוא יום ככל הימים עבורי. אם עד היום לא התאפשרה אלטרנטיבה אחרת, אז אין מנוס מביצוע העסקה".

סיקור מיוחד: חמש שנים לחטיפת שליט:

יממה במאהל שליט: 24 שעות, דקה אחר דקה
מאות הפגינו בכרם שלום למען אסקת האסירים
חשבון נפש: אישי ציבור דנים במאבק להשבת שליט
ברמאללה מחכים לעסקה: "חלאס - שחררו את שליט"
איך מתייחסת התרבות הישראלית לגלעד שליט?
חמש שנים לחטיפה: רוצים לכתוב לגלעד מסר?

נעם שליט נפגש עם נשיא צרפת סרקוזי. רויטרס
נעם שליט בפגישה עם סרקוזי/רויטרס

בסיום הפגישה בין השגריר לאביו של שליט, יצא האב והקריא את תוכן המכתב שכתב הנשיא הצרפתי לבנו: "אני רוצה לפנות אליך היום ישירות, כי אני לא יכול לקבל את הבידוד שסוהרייך כופים עליך מזה חמש שנים, תוך הפרה של כל נורמות החוק הבינלאומי ושל כללי ההתנהגות האנושית הבסיסיים ביותר. חרף כליאתך הבלתי נסבלת, אתה מחזיק מעמד באומץ רב. אתה חושש לחייך; שנות בחרותך עוברות עליך בבדידות איומה. זהו מצב נורא. שוב דבר אינו יכול להצדיקו".

סרקוזי הוסיף וכתב: "אני לא יכול להשלים עם כך שאוסרים עליך לקיים תקשורת פשוטה, שאוסרים עליך למסור לקרוביך ידיעות על מצבך ולקבל מהם ידיעות בחזרה. כאילו חילופי מסרים כל כך פשוטים, אך גם כל כך יקרי ערך, יהוו איזה שהוא סימן ל'חולשה' מצידם של אלו המחזיקים בך. חמש שנים הן גם נצח בעבור משפחתך, חבריך וכל אותם האנשים, והם רבים-רבים, שאוהבים אותך ותומכים בך, בישראל, בצרפת ובעולם כולו".

"לנוכח האומץ שלך ונחישותם המכובדת ושוחרת השלום של הוריך הראויים להערצה, אביבה ונועם, ולנוכח הסולידריות הבינלאומית, וגם – ברצוני שתדע זאת – של כל אזרחי צרפת, אני מפציר באלו הכולאים אותך לשים קץ למצב הכה בלתי צודק שבו אתה נתון. עליהם להתחיל במתן היתר מיידי לצלב האדום לפגוש אותך; אבל מעל לכל, עליהם להשיב לך את חירותך, שנמנעת ממך כבר למעלה מאלף ושמונה מאות יום. הגיע הזמן שהאחראים להחזקתך בשבי יקבלו החלטה ויפסיקו את כליאתך לזמן בלתי מוגדר, כליאתך הבלתי נסבלת והמקוממת".

עוד נכתב כי "גלעד היקר, מאז חטיפתך לקחתי על עצמי לעשות הכול כדי שתחזור למשפחתך. חזרתי על ההתחייבות הזאת בפני אביך, כאשר נפגשתי איתו שוב בארמון האליזה ב-10 ביוני האחרון, ואני חוזר עליה גם עכשיו: צרפת לא תנטוש אותך לגורלך ולא תפסיק לפעול, יחד עם גורמים נוספים, בכלל זה בעולם הערבי, כדי שהסבל הבלתי מוצדק הזה יגיע לקיצו. אני יודע עד כמה ההמתנה הזאת היא בלתי-נגמרת, אולם תקוותינו ומאמצינו יישאו פרי. אני אומר זאת מתוך אמונה וחיבה כאחת, ומוסר לך, לנועם ולאביבה את רגשי ידידותי ואהדתי העמוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully