וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני זכויות אדם: על חמאס לשים קץ ליחס הלא אנושי לשליט

בהודעה שנוסחה בשלוש שפות, קוראים 12 ארגוני זכויות אדם לשוביו של גלעד שליט, לאפשר למשפחתו לקבל מידע על תנאי כליאתו. בין היתר חתומים על ההודעה ארגון פלסטיני ו"בצלם"

במלאת חמש שנים להחזקתו של החייל הישראלי גלעד שליט בשבי חמאס, פרסמו הבוקר (שישי) 12 ארגוני זכויות אדם ישראליים, פלסטיניים ובינלאומיים הודעה משותפת, בה הם קוראים "לשים לאלתר קץ ליחס הלא אנושי והלא חוקי לגלעד שליט". לאחר שארגון הצלב האדום דרש מחמאס אות חיים משליט, קראו חלק מארגוני זכויות האדם לשחרורו המידי של שליט. חלק מהארגונים תומכים בעסקת שבויים וחלקם מתבטאים בפעם הראשונה בנושא.

על נוסח ההודעה חתומים המרכז הפלסטיני לזכויות האדם בעזה וכן האגודה לזכויות האזרח בישראל, אמנסטי אינטרנשיונל וסניף ישראל, ארגון בצלם, ארגון במקום, עמותת גישה, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, ארגון יש דין, הפדרציה הבינלאומית לזכויות האדם, Human Rights Watch, רופאים לזכויות אדם ושומרי משפט – רבנים למען זכויות אדם.

בנוסח ההודעה שפורסמה בשפות עברית, אנגלית וערבית נאמר כי "בני אדם אינם קלפי מיקוח. עם מלאת חמש שנים להחזקתו של גלעד שליט בידי חמאס, ארגונים ישראליים, פלסטיניים ובינלאומיים קובעים: על חמאס לשים לאלתר קץ ליחס הלא אנושי והלא חוקי לגלעד שליט. חמש שנים מלאו להחזקתו של גלעד שליט בידי חמאס. מחזיקיו מסרבים לאפשר לו קשר עם בני משפחתו ולא סיפקו מידע על מצבו ועל תנאי כליאתו".

חמש שנים לחטיפת שליט - סיקור מיוחד

תמי ארד: מעטים יקבלו הקרבת בנם בחיים כצורך ביטחוני
נתניהו: "חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק"
חמש שנים לחטיפת שליט: כתבו לגלעד מסר

"הפרה של המשפט הבינלאומי"

עוד נאמר בהודעת ארגוני זכויות האדם כי "אנו מדגישים כי התנהלות זו היא לא אנושית ומהווה הפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי. על רשויות חמאס ברצועת עזה לשים קץ באופן מידי ליחס האכזרי והלא אנושי כלפי גלעד שליט. עד שישוחרר, עליהן לאפשר לו קשר עם משפחתו ועם הצלב האדום הבינלאומי".

בתוך כך, אחד הארגונים שחתם על ההודעה המשותפת, אמנסטי אינטרנשיונל, פנה לפעיליו בכל העולם בבקשה לחתום על עצומה המופנית לחמאס ודורשת ממנו להקל על סבלו של גלעד שליט ומשפחתו וכן לכתוב מכתבי סולידריות לגלעד. בכוונת אמנסטי למסור את העצומה והמכתבים לידי חמאס.

המנכ"לית בפועל אמנסטי אינטרנשיונל – ישראל, רחל בנזימן, אמרה כי "אנחנו מקווים כי גלעד ישוב בקרוב אל משפחתו. עד לשחרורו, על חמאס מוטלת החובה להבטיח כי גלעד יזכה ליחס אנושי ויוענקו לו כל הזכויות להן הוא זכאי על פי החוק הבינלאומי. כמו כן על חמאס לאפשר לנציגי הצלב האדום לבקרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully