וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: נעצר מנהיג כנופיית הסמים "לה פמיליה"

חוסה דה חסוס מנדס ורגאס ("הקוף"), עמד בראש ארגון דמוי-כת בעל מאפיינים דתיים-נוצריים, שהשליט טרור במערב מקסיקו, רצח, חטף והבריח סמים. הנשיא קלדרון: "מכה קשה לפשע המאורגן"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מכה קשה לקרטלי הסמים של מקסיקו: רשויות החוק במדינה עצרו את חוסה דה חסוס מנדס ורגאס, מנהיג "לה פמיליה" ("המשפחה"), אחת מכנופיות הפשע והסמים הבולטות הפועלות במדינה. כך מסר הלילה (רביעי) דובר של המשטרה הפדרלית, אלחנדרו פויר. מנדס ורגאס, המכונה "אל צ'נג'ו" ("הקוף"), עמד בראש ארגון דמוי-כת בעל מאפיינים דתיים-נוצריים, שהשליט טרור במערב מקסיקו. לפי פרופיל הארגון שהוכן על ידי הרשויות בארה"ב, "הם מאמינים שהם פועלים בשליחות האל, ונוהגים לחלק ספרי תנ"ך וכספים לצדקה".

הארגון היה פעם חלק מ"קרטל המפרץ", אך במרוצת השנים התפצל ממנו והחל לפעול באופן עצמאי - תוך יריבות מרה עם ארגון-האם, שבמסגרתה נרצחו מאות מחברי שתי הכנופיות. באחד המקרים המפורסמים, לפני חמש שנים, השליכו אנשי "לה פמיליה" חמישה ראשים כרותים לתוך מועדון לילה במיצ'וקאן, כדי להרתיע מהצטרפות לארגונים יריבים.

מנדס ורגאס החליף לפני כחצי שנה בראשות הארגון את מייסדו, נסאריו מורנו גונסאלס ("אל מאס לוקו" - "הכי משוגע"), שנהרג בדצמבר בקרב ירי עם המשטרה הפדרלית. תחת הנהגתו, המשיך הארגון, מלבד סחר בסמים והברחתם לארה"ב, גם במעשי רצח, חטיפה וסחיטה, אך במקביל גם התרבו הפילוגים בתוכו, ורבים מאנשיו החלו להפנות את נשקם זה כלפי זה. ממשלת מקסיקו הציעה פרס של 2.5 מיליון דולר לכל מי שימסור מידע שיסייע בלכידתו של מנדס ורגאס. לפי הודעת המשטרה, הוא נעצר במחוז אגואס-קליינטס, לא גילה התנגדות - והמעצר הסתיים ללא נפגעים.

גופה של נהג מונית שנרצח באקפולקו, מקסיקו, 20 בפברואר 2011. Bernandino Hernandez, AP
מאז 2006 נהרגו כ-40,000 בני אדם במלחמות הסמים במקסיקו/AP, Bernandino Hernandez

"עם מעצרו, נהרס מה שנותר מהמבנה ההיררכי של ארגון הפשיעה הזה", אמר הדובר המשטרתי במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי, והוסיף כי נכון לעכשיו, 21 מתוך 37 ראשי כנופיות הסמים במדינה נמצאים בכלא. נשיא מקסיקו, פליפה קלדרון, שיבח את המעצר, ובהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, קבע כי "זו מכה קשה לפשע המאורגן".

מאז הכריז קלדרון ב-2006 על מלחמה ממוסדת נגד קרטלי הסמים במדינה, החל מרחץ דמים שבו נהרגו עד כה קרוב ל-40,000 בני אדם. רק אתמול הודיעה המשטרה במחוז דורנגו הצפוני על גילויין של עוד 14 גופות בקבר אחים, המצטרפות לכ-250 גופות שנמצאו שם רק מאז חודש אפריל.

עוד על מלחמות הסמים במקסיקו:
"שיא" מקסיקני: 66 נרצחים בסוף שבוע עקוב מדם
מקסיקו: 14 גופות כרותות ראש נמצאו באקפולקו
מקסיקו: מפקדת המשטרה בת ה-20 נמלטה לארה"ב
המסלול הירוק: ניסו להבריח מיליונים בכבלי טלפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully