וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרחקת הנייד בשני ס"מ מורידה את הקרינה לאפס"

אריאל נוי

21.6.2011 / 14:04

במהלך דיון בכנסת, טענה נציגת משרד הבריאות כי אין לאסור הכנסה של טלפונים ניידים לבתי הספר. נציג המשרד להגנת הסביבה טען כי מדבקות ספוג עשויות להפחית קרינה באופן משמעותי

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) קיימה היום (שלישי) דיון דחוף במסגרת יום הסביבה בכנסת, בנושא הודעת ארגון הבריאות העולמי כי השימוש במכשירי טלפון ניידים עלול להגביר את הסיכוי לחלות בסרטן. ראש אגף הקרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטליאן גלברג, אמר בדיון כי "אנחנו מתעדכנים מדי יום עם ארגון הבריאות העולמי על עמדותיו בנושא הקרינה הבלתי מייננת. האמצעי הכי יעיל בהפחתת הקרינה הוא מדבקות ספוג המרחיקות את המכשיר שני סנטימטרים מהאוזן. אם מרחיקים כך את המכשיר, החשיפה לקרינה יורדת לאפס".

במהלך הדיון הוצגו נתונים מדאיגים שהוגשו על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת. מהנתונים עולה כי ברחבי העולם יש 5.3 מיליארד מנויים לטלפונים ניידים (עלייה של פי שבעה בתוך עשור), שהם 78.2 מנויים לכל 100 תושבים. היחס בישראל: כ-126 מנויים לכל 100 תושבים. עוד עלה כי כבר בשנת 2007 החזיקו 50% מהילדים ובני הנוער בישראל בגילאים 12-15 במכשיר טלפון נייד.

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) הודיעה בדיון כי תניח היום על שולחן הכנסת הצעת חוק, לפיה יינקטו צעדים על מנת ליידע את הצרכנים בדבר הסכנות הטמונות בשימוש מוגבר בטלפון נייד. לדבריה, "ההצעה תכלול אזהרות בולטות, מידע על מידת הקרינה הנפלטת מהמכשיר בכל רגע נתון, מידע השוואתי על קרינת מכשירים שונים ורמות קרינה באזורים שונים בארץ". בנוסף, יחייב החוק את אישור הממשלה והכנסת במכירת טכנולוגיות חדשות שיהיו להן השפעות על הציבור.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה), אמרה בדיון כי "כשם שנהיגה ברכב היא מסוכנת, אך לא עולה על דעתנו לאסור אותה, אלא לנקוט באמצעי בטיחות כמו חגירת חגורה, כך גם לגבי טלפונים ניידים: יש לנקוט בזהירות מונעת. עם זאת, אני קוראת לבתי הספר לאסור שימוש בטלפונים הניידים בשטח בית הספר".

עוד באותו נושא:

ארגון הבריאות העולמי: הסלולרי עלול לסרטן
בכיר במשרד הבריאות: עדיף לא לתת סלולרי לילדים
כך תקטינו את החשיפה לקרינה מהטלפון הסלולרי

"גזירה שהציבור יתקשה לעמוד בה"

ח"כ חנא סוויד (חד"ש), אחד מיוזמי הדיון אמר כי "בל נשכח את הנזקים הסביבתיים שגורמות הקרינה והאנטנות, וגם את הנזקים האתיים: ההתנהלות היומיומית הבלתי פוסקת דרך המכשירים הניידים, שגורמת לא אחת לאי נעימויות".

מנהלת היחידה לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי הביעה התנגדות לדבריה של ח"כ אדטו ואמרה כי "לדעתי אין לאסור הכנסת טלפונים ניידים לבתי הספר, כי זו גזירה שהציבור יתקשה לעמוד בה. יש לעבוד על מסרים חיוביים עם התלמידים: איך להשתמש נכון במכשיר. זה אבסורד מוחלט שהמדינה לא מקצה משאבים ותקציב לקיום מחקרים בנושא סכנות הקרינה מהטלפונים הניידים. כל המחקרים שביצעתי עד כה היו במימון חוץ".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully