וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה על נאומו של אסד: "לא מספק"

עבדוללה גול קרא לנשיא סוריה להפוך את השלטון במדינתו למבוסס על ריבוי מפלגות. הבית הלבן קרא לאסד לחדול מהדיכוי האלים של ההפגנות: "מילים אינן מספיקות, נדרשים מעשים"

נשיא טורקיה עבדוללה גול התייחס אמש (שני) לנאומו של נשיא סוריה, בשאר אסד, אתמול ואמר כי הנאום "לא מספק". לדבריו, אסד צריך להפוך את השלטון בסוריה למבוסס על ריבוי מפלגות. "על אסד לומר באופן ברור שאינו משתמע לשתי פנים: 'הכל השתנה. אנחנו הופכים את המערכת למרובת מפלגות. הכל יאורגן בהתאם לדרישות העם הסורי, ואני אוציא לפועל את התהליך הזה'", אמר גול.

טרם נאומו של נשיא סוריה, אמר ארשאד הרמזלו, יועצו המדיני של גול, כי טורקיה "מקציבה למשטר הסורי שבוע להפסיק את שפיכות הדמים. לאחר מכן, לא נעניק עוד לגיטימציה להנהגה הסורית". הדברים נאמרו בראיון לרשת "אל-ערבייה".

הממשל האמריקאי קרא אמש לאסד לנקוט בצעדים ממשיים להחלת רפורמה בארצו, וקרא לו לחדול באופן מידי מהדיכוי האלים של ההפגנות בארצו. "מילים אינן חסרות משמעות אך צריך ללוות אותן במעשים", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני.

עוד על המהומות בסוריה:
דיווח: אירן העבירה לסוריה ציוד למאבק בהפגנות
קלינטון: ”האכזריות הסורית לא תמנע את השינוי”
ביום שבת: 16 מפגינים נהרגו מאש החיילים

המפגינים לא התרשמו: "לא לדיאלוג עם רוצח"

אסד נשא אתמול נאום ראשון מזה כחודשיים, והשלישי מאז החלו ההפגנות במדינה הקוראות להפלת משטרו ולשינויים בחקיקה. בנאומו הבטיח אסד לערוך בחודשים הקרובים שורה של רפורמות בחקיקה, בפוליטיקה ובתקשורת והודיע על עריכת בחירות לפרלמנט באוגוסט הקרוב. כמו כן, הוא הביע את תנחומיו למשפחות ההרוגים במהומות, הודיע על קיומו של "דיאלוג לאומי" בין השלטון לאופוזיציה במדינה, וקבע כי "על המדינה להיענות לדרישות הציבור".

ברחוב הסורי סירבו להפסיק את המחאות, גם לאחר נאומו של הנשיא. על פי כמה דיווחים, במספר מוקדים ברחבי המדינה פרצו בעקבות הנאום הפגנות של צעירים שקראו להמשיך במחאה נגד משטרו של אסד. "לא לדיאלוג עם הרוצח", קראו חלקם. ההפגנות הגדולות ביותר נערכות בפרברי הבירה דמשק ובעיר הנמל לאטקייה. המפגינים גינו את נאומו של אסד, שבו האשים "גורמי טרור" בניסיון לעורר אנרכיה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully