וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לאסד: יש לך שבוע להפסיק שפיכות הדמים

ניר יהב

20.6.2011 / 11:47

זמן קצר לפני נאומו המצופה של אסד, הזהיר יועצו של נשיא טורקיה כי אם ההרג לא ייפסק, "לא נעניק עוד לגיטימציה להנהגה הסורית". שר החוץ הבריטי: על אסד לערוך רפורמה - או להתפטר

לקראת נאומו של נשיא סוריה בשאר אסד, הצפוי היום (שני) בצהריים, מגבירה טורקיה עוד יותר את הלחץ שלה על שלטונות המדינה שעד לאחרונה הייתה בעלת ברית קרובה שלה. בראיון לרשת "אל-ערבייה", אמר הבוקר ארשאד הרמזלו, יועצו המדיני של נשיא טורקיה, עבדוללה גול, כי טורקיה "מקציבה למשטר הסורי שבוע להפסיק את שפיכות הדמים. לאחר מכן, לא נעניק עוד לגיטימציה להנהגה הסורית".

טורקיה הפכה בשבועיים האחרונים, בעל כורחה, לצד בסכסוך הפנימי המתרחש אצל שכנתה הדרומית, בגלל זרם הפליטים הסורים המגיעים לשטחה - כ-10,500 לפחות עד כה. לאחר שבתחילת ההתקוממות הסורית נתפסו שלטונות טורקיה לא מוכנים, בשבועיים האחרונים הלכו והסלימו את ביקורתם על הדיכוי בו נוקט שלטונו של אסד, ובמקביל הודיעו כי ימשיכו לקלוט פליטים. בשבוע שעבר שוחח עם אסד ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, וביקש ממנו "להפסיק את הדיכוי האלים".

הלחץ הבינלאומי על סוריה נמשך גם מכיוונים נוספים, והבוקר הגיעה קריאה גלויה להתפטרותו של אסד גם מכיוונה של בריטניה. בהגיעו הבוקר לכינוס של שרי החוץ האירופאים בלוקסמבורג, אמר שר החוץ הבריטי וויליאם הייג, כי על משטרו של הנשיא אסד "הולך ומאבד את הלגיטימיות", וכי עליו "לערוך רפורמות מקיפות במדינה, או לפנות את מקומו". הוא הוסיף כי הוא "מקווה שגם טורקיה תהיה ברורה בעניין הזה".

למרות זאת, המאמץ לגייס תמיכה בינלאומית להגברת הלחץ על סוריה עדיין נתקל בקשיים, כשרוסיה וסין ממשיכות להכשיל החלטה במועצת הביטחון של האו"ם. נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר היום בראיון ל"פיננשל טיימס" כי הוא "לא מוכן לתמוך בחלטה דומה לזו שהתקבלה בלוב, כיוון שאני מאמין שבמקרה הלובי החלטה טובה הפכה לפיסת נייר המספקת כיסוי למבצע צבאי חסר תכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully