וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: קצין צה"ל הורה לחייל לדרוס פלסטיני

יהושע בריינר

19.6.2011 / 10:55

הקצין נאשם שבעת שסייר בשנת 2008 עם שני חיילים נוספים באזור קלקיליה, הורה לנהג הג'יפ הצבאי לפגוע עם קדמת הרכב בפלסטיני. כתוצאה מכך, נשברה לסתו של הפלסטיני והוא ספג חבלות קשות

פרסום ראשון: אירוע חמור בו הורה קצין בדרגת רס"ן לנהגו לפגוע בכוונה בפלסטיני בעזרת הרכב הצבאי שבו נסעו, נחשף לאחרונה בבית הדין הצבאי ביפו ומעורר הלם ביחידתו של הקצין - כך נודע לוואלה! חדשות. כתב אישום בפרשה, שזכתה לכינוי "פרשת הקצין הדורס", הוגש נגד הקצין, ששמו ופרטיו נאסרו לפרסום, לפני כשבועיים. כתב האישום, שהוגש על ידי התובעת הצבאית סרן בלה גכט, מייחס לו עבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים ובריאות לפי חוק השיפוט הצבאי, עבירה שעונשה המרבי הוא שלוש שנות מאסר. כמו כן, מיוחסת לו עבירה של התנהגות שאינה הולמת.

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי לפני כשנתיים וחצי נתן הקצין לחייל פקודה בלתי חוקית לפגוע בפלסטיני בן 19, הלוקה בשכלו, בעזרת הרכב הצבאי בו נסעו בכפר א-דיכ הסמוך לקלקיליה. לטענת התביעה, הפלסטיני, מ', לא היווה סיכון לכוח, שערך סיור שגרתי באזור. עוד נודע כי הוא הגיש את התביעה כעשרה ימים לאחר האירוע וכשבועיים לאחר מכן נפתחה החקירה. אולם, רק לפני מספר חודשים, הצליחו חוקרי מצ"ח-שומרון לאתר את כלי הרכב המדובר ולחקור את החיילים שהיו עדים לפקודה ולתקרית החמורה.

כתב האישום שהוגש על ידי התביעה הצבאית מגולל את השתלשלות האירועים שהובילו למתן הפקודה. האירוע עצמו התרחש כאמור לפני למעלה משנתיים, בנובמבר 2008, אז פיקד הקצין על סיור שנערך באזור הכפר. הקצין נסע ברכב צבאי מסוג "סופה" ביחד עם נהג וחייל נוסף. כשהגיעו לכניסה לכפר, זיהו השלושה מחסום אבנים וחביות שהקימו צעירים פלסטינים במקום. כשהתקדמו לכיוון המחסום זיהה הקצין מספר פלסטינים נמלטים מהמקום. הג'יפ בו נסעו פרץ את גל האבנים ופתח במרדף בהוראת המפקד אחר הפלסטינים. במהלך המרדף זיהה הקצין צעיר פלסטיני שהיה במרחק של כמה מטרים מהג'יפ.

בשלב הזה הורה הקצין לנהג שהיה לידו לפגוע בעזרת הג'יפ בפלסטיני במטרה לעצור אותו וזאת למרות שלא נשקפה לחיילים כל סכנה מצדו. הנהג נענה להוראת מפקדו ופגע בעזרת הפגוש הקדמי של הג'יפ ב-מ'. כתוצאה מכך, נפל מ' לארץ והחל לדמם בפניו, לסתו נשברה וכן שמונה משיניו.

הנהג הפוגע, שגם על פרטיו הוצא צו איסור פרסום, נחקר במצ"ח ומסר את גרסתו לאירועים בפני החוקרים, אולם לבסוף הוחלט שלא להעמידו לדין. החייל החשוד בדריסתו של מ' השתחרר מצה"ל ובשל הזמן הרב שעבר מאז השחרור לא ניתן כעת להעמידו למשפט בפני בית דין צבאי. בא כוחו של הקצין, עורך הדין רועי בכלר, מסר בתגובה לדברים כי "אנו נגיב לכתב האישום בפני בית הדין הצבאי".

עוד באותו נושא:
החשוד בהרג פלסטיני למעצר בית: "פעל מהגנה עצמית"
המשטרה עצרה חשוד בהרג הפלסטיני סמוך לשכם

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully