וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים מול האוגדונר: "תא"ל אלון - אייכמן בעברית"

יהושע בריינר

19.6.2011 / 0:02

פעילי ימין הפגינו מול ביתו של מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ניצן אלון ולא בחלו במילים. "גם אייכמן היה רק בורג במערכת". פדרמן: "ההשוואה לא מקובלת אבל זה לא מוריד מחומרת מעשי אלון"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

"גם אייכמן היה רק בורג במערכת. אלון הוא התרגום העברי לאייכמן - אייכמן בעברית הוא אלון. כל מה שהוא עשה זה שהוא עברת את שמו", כך אמר אמש (שבת) דוד ויסקוט, אחד מהמפגינים שהגיעו למושב ניר בנים הסמוך לקריית מלאכי להפגין נגד מפקד אוגדת איו"ש, בדרישה ל"הוצאת השמאל הקיצוני מצה"ל". הדברים הקשים נאמרו על ידי אחד מקומץ המפגינים שהגיעו להפגנה הערב שהתנהלה תחת אבטחה כבדה. אחד התושבים התעמת מילולית עם המפגין ואמר לו: "תתבייש לך אם אתה משווה אוגדונר בצה"ל לקצין נאצי".

פעיל הימין נעם פדרמן אמר כי מדובר בנציג השמאל בצה"ל. "אין לאיש כזה מקום בצבא. אשתו פעילה במחסום ווטש והוא מממש את מדיניותו של ארגון השמאל הקיצוני". פדרמן התייחס גם להשוואה של תא"ל אלון לאייכמן ואמר כי "ההשוואה הזאת לא מקובלת עלי אבל הדבר אינו מפחית מהמעשים של אלון נגד ההתיישבות". אריה דיוויס המתגורר במאחז מצפה אביחי אמר כי "כמו שאלון שלח את נציגיו להרוס את הבית שלי ולהוציא את ילדיי כך יש לי זכות מלאה להפגין מול הבית שלו".

עוד בנושא:

המתנחלים נגד האוגדונר: "להוציא השמאל הקיצוני מצה"ל"
פעילי ימין הפגינו מול ביתו של האלוף נווה
מתנחלים: "אלוף פיקוד המרכז זייף מסמך צבאי"

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מוקיע בשאט נפש כל ניסיון לחבר קציני צה"ל בכירים לשיקולים פוליטיים ולערב בכך את בני ביתו. תא"ל אלון הקדיש את חייו לביצור ביטחונם של אזרחי המדינה בפעולות ומבצעים רבים. ההפגנות מול ביתו מקוממות ומעלות תהיות באשר לסיבות המחאה. הטענות מול אלון יכולות להיות מובאות לשולחנו ולא על ידי התערבות בחייו האישיים".

היחסים בין האוגדונר לבין המתנחלים עלו בשנה האחרונה על שרטון, כשהשיא היה בשבוע האחרון - אז חשפו הפעילים מסמך ובו קרא ניצן למפקדים להימנע מליידע חיילים מרקע ימני על פינויים קרבים על מנת שאלה לא יידעו את חבריהם.

אלון פיקד בעברו על סיירת מטכ"ל

בכרוז שפורסם לקראת ההפגנה מפרטים הפעילים את הסיבות שהובילו למתיחות ביחסים. "ניצן מתקיף מאחזים באישון לילה", נכתב בכרוז, "תוך תקיפה אכזרית של תושביהם. הוא הורה לחיילים לירות במתיישבים כדורי גומי ופלסטיק, הוא דורש להוציא מצה"ל חיילים דתיים וימנים, הוא הגדיר את רציחתו של בן יוסף ליבנת כ'תקרית' וטען כי רצח משפחת פוגל היה בגלל תג מחיר".

תא"ל אלון נחשב לאחד הקצינים המוערכים בצה"ל, למרות המשבר הנוכחי עם ההתיישבות ביהודה ושומרון. בעברו פיקד על סיירת מטכ"ל ואף זכה לצל"ש בעקבות פעולה עליה פיקד שפרטיה לא נודעו עד היום. בהמשך פיקד על חטיבת ההפעלה באגף המודיעין ובמסגרת תפקיד זה היה מפקד המבצע בבעל בק במלחמת לבנון השנייה.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com
עדכון ראשון: 23:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully