וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת האי קולי: צרפת מסירה המבורגרים מהמדפים

חמישה ילדים בצפון צרפת נדבקו בחיידק ואושפזו אחרי שאכלו המבורגרים ששווקו קפואים ברשת מרכולים גרמנית. הקציצות נלקחו לבדיקה, כדי לברר אם יש קשר להתפרצות הזן הקטלני בגרמניה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

רשויות הבריאות בצרפת הודיעו היום (חמישי) כי הן מסירות ממדפי הרשתות קציצות המבורגר קפואות של יצרן מקומי, לאחר שחמישה ילדים שאכלו מהן לקו בחיידק האי קולי. זן אלים ועמיד של חיידק זה, הנקרא EHEC, נפוץ בשבועות האחרונים ברחבי אירופה ובייחוד בגרמניה, וכבר הביא למותם של 37 בני אדם מתוך כ-3,200 שנדבקו בו - האחרון שבהם ילד בן שנתיים שמת שלשום.

לפי דיווח הרשויות, חמשת הילדים, תושבי מחוז נור-פה דה קאלה בצפון המדינה, אושפזו עם דלקת במערכת העיכול, לאחר שאכלו מההמבורגרים. עדיין לא ברור אם יש קשר בין המקרה להתפרצות הנרחבת בגרמניה, מלבד זאת שההמבורגרים המדוברים נמכרו על ידי רשת המרכולים הגרמנית "Lidi", הפועלת בצרפת. ההמבורגרים ה"חשודים" נלקחו על ידי הרשויות לבדיקה, שבסיומה.

בינתיים בגרמניה, דיווחו הרשויות בימים האחרונים כי קצב ההידבקות בחיידק הולך ויורד. בסוף השבוע הודיע המכון הלאומי הגרמני לבריאות הציבור כי בסבירות גבוהה, מקור הזן הקטלני של החיידק הוא בנבטים.

בהלת האי קולי באירופה - כותרות אחרונות:
בגרמניה בטוחים: מקור התפרצות האי-קולי - בנבטים
חשד בישראל: "ייתכן שזיהום האי קולי מכוון"
נא להכיר: זהו חיידק ה-EHEC הקטלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully