וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בליקוי הירח המלא: כך זה נראה

צלו של כדור הארץ כיסה את הירח ובשיאה של התופעה הייחודית, נדמה היה שהירח אף נצבע באדום. אם פספסתם את המראה המרהיב, שיופיע שוב רק בעוד 18 שנים, הנה לכם טעימה

רויטרס

(צילום: דניאל בוק ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ליקוי הירח המלא שהחל אמש הסתיים לפני זמן קצר (חמישי) לאחר למעלה משש שעות בהן נראה בשמי החצי המזרחי של כדור הארץ. בשיא הליקוי, בסביבות השעה 23:00, דמה הירח כאילו נצבע כולו באדום כהה. בשביל הצעירים שבינינו מדובר בליקוי הירח המלא הראשון, שכן אירוע שכזה מתרחש אחת לכ-18 שנים.

בשעות הערב המוקדמות של אתמול החלו חובבי אסטרונומיה רבים להיאסף בנקודות תצפית ברחבי הארץ, בהן חילקו אנשי אגודה הישראלית לאסטרונומיה טלסקופים ומשקפות והסבירו על התופעה הייחודית. האגודה קיימה תצפיות מודרכות במצפה הכוכבים בגבעתיים, במתחם התחנה בנווה צדק בתל אביב, בכיכר הבימה בתל אביב, ברחבת המדיטק בחולון, בפאואר-סנטר בנס ציונה ובמכון ויצמן ברחובות.

צילמתם את ליקוי הירח? שתפו אותנו בתמונה בעמוד הפייסבוק שלנו

הליקוי שאירע היה מרהיב במיוחד, שכן מדובר בליקוי מלא שנראה בשמי הארץ מתחילתו ועד סופו. ליקוי ירח מתרחש כאשר כדור הארץ נמצא בין השמש לירח, וכשצלו של כדור הארץ מוטל על הירח. באגודה הישראלית לאסטרונומיה אמרו אתמול כי מדובר בליקוי "עמוק במיוחד, כזה שבו הירח נמצא במרכז חרוט הצל אותו מטיל כדור הארץ". לדבריהם, הליקויים הבאים אמורים להיראות בשמי הארץ בצורה טובה יותר מהליקוי הנוכחי.

"הירח אינו נעלם לגמרי בזמן הליקוי, אלא עדיין מקבל מעט אור מקרני שמש שנשברות באטמוספירה של כדור הארץ ומתכופפות מספיק כדי להגיע אליו", הסבירו באגודה. "מעבר הקרניים באטמוספירה גורם להן להיות אדומות יותר, כיוון שהאור הכחול שלהן מתפזר ונבלע במעברו באטמוספירה. אחד הגורמים המשפיעים על 'אדמומיות' האור שעובר, הוא ריכוז החלקיקים באטמוספירה - אבק, טיפות מים, מזהמים למיניהם ואפר וולקני. כך שאם האטמוספירה 'מלוכלכת' במיוחד, נראה ליקוי אדום וכהה יותר".

עוד על ליקויי ירח:
לפני כשישה חודשים: ליקוי ירח ביום הקצר בשנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully