וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלה בלבנון בהובלת חיזבאללה: "למען המולדת"

ניר יהב

13.6.2011 / 16:33

5 חודשים אחרי הפלת ממשלת סעד חרירי, הצליח נג'יב מיקאתי להרכיב ממשלה בראשותו - ש-19 מ-30 שריה הם ממחנה חיזבאללה. מיקאתי: "הממשלה תפעל למען כל אזרחי המדינה"

חמישה חודשים לאחר שהוטל עליו להרכיב ממשלה חדשה במקום ממשלתו של סעד חרירי, הודיע היום (שני) ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, כי הצליח להקים ממשלה חדשה. בהודעתו אמר מיקאתי, הנתמך על ידי חיזבאללה, כי הממשלה שהוקמה "היא ממשלתה של כל לבנון ותפעל למען כל אזרחי המדינה ללא הבדל. הסיסמה שלנו היא 'כולנו למען המולדת וכולנו למען העבודה'".

ההחלטה על הקמת הממשלה התקבלה באופן סופי לאחר פגישה בין מיקאתי, הנשיא מישל סלימאן ויו"ר הפרלמנט נביה ברי. יכהנו בה 30 שרים: 19 ממחנה "8 במרץ" שבראשות חיזבאללה, ועוד 11 נציגים של הנשיא סלימאן, ראש הממשלה מיקאתי ומנהיג הדרוזים וואליד ג'ונבלאט. חרירי ו"מחנה ה-14 במרץ" שבראשותו יישבו באופוזיציה. בין היתר, צפויים חיזבאללה ובעלי בריתו לקבל לידיהם את משרד הפנים, התקשורת והמשפטים.

פריצת הדרך שאיפשרה את הרכבת המשמלה הושגה היום, לאחר שהצדדים הסכימו לעריכת כמה שינויים בהרכב הממשלה, בהם צירופו של חבר הפרלמנט אחמד כראמי כשר בלי תיק וצירופו של פייסל כראמי כשר הספורט.

לפני חמישה חודשים הפיל חיזבאללה את ממשלתו של סעד חרירי בשל מחלוקות בסוגיית אימוץ דו"ח ועדת החקירה של האו"ם בנושא רצח אביו של חרירי, ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. בהתייחסו לטענות לפיהן הוא נחשב למועמד של חיזבאללה וכמי שצפוי "לנקות" אותו מאשמה, הבהיר אז מיקאתי: "מהרגע שהודיעו על מועמדותי לתפקיד, הזדקקתי לכל קול בפרלמנט על מנת שאתמנה לתפקיד ראש הממשלה. אך טבעי הוא שביקשתי את תמיכתו של חיזבאללה במועמדותי. מדובר בסיעה גדולה בפרלמנט הלבנוני".

נשיא סוריה בשאר אסד התקשר היום אל עמיתו הלבנוני סלימאן, ובירך אותו על הקמת הממשלה.

המהומות בעקבות הפלת הממשלה בינואר:
לבנון: שרי חיזבאללה פרשו, הממשלה התפרקה
"יום זעם" בלבנון: אלפים מפגינים נגד חיזבאללה
מפקד צבא לבנון: "ערוכים לאפשרות של מלחמת אחים"
חרירי: "חיזבאללה מטיל אימה, לא לחשוש ממנו"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully