וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת המעקב של ערביי ישראל חילקה כרטיסים למשט"

פנחס וולף וניר יהב

13.6.2011 / 11:10

ח"כ יריב לוין טוען שוועדת המעקב משתפת פעולה עם ארגון ה-IHH שהוצא מחוץ לחוק בשנת 2008. יו"ר הוועדה אמר בתגובה כי מדובר בשקר, "הנציג שישתתף במשט לעזה יממן את נסיעתו"

"ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל חילקה כרטיסים למשט הטורקי בשנה שעברה, על פי הקצאה שקיבלה מארגון IHH", כך טען הבוקר (שני) יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד). כמו כן, לוין טען שוועדת המעקב ממומנת גם על ידי כספי המפלגות הערביות, והודיע כי בכוונתו לפנות למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס ולשר הביטחון, אהוד ברק, על מנת לבדוק את הטענות.

ארגון IHH הוצא מחוץ לחוק בשנת 2008 ולדברי לוין, ועדת המעקב העליונה מוכיחה בפעילותה כי הנהגת ערביי ישראל רתומה כולה למען ארגוני הטרור ולקידום משט הטרור, "מדינת ישראל חייבת להסיר את הכפפות במאבק לבלימת ההסתה וההידרדרות הקיצונית במגזר הערבי, ולשים סוף לאופן המבזה בו משתמשים ח"כים ערבים בכהונתם בכנסת לשם פגיעה במדינת ישראל וסיוע לחמאס".

לוין הוסיף כי הח"כים הערבים הפכו את הכנסת ואת הכספים הניתנים להם לצורך ביצוע תפקידם לצינור מימון לפעילות תומכת טרור המיועדת לפגוע בישראל ובאזרחיה. "כפי שהובלתי את המהלך לעצירת תשלומי הפנסיה לבוגד עזמי בשארה, כך אאבק כדי שמי שמבקש לפעול נגד המדינה יוצא אל מחוץ לחוק", אמר.

"זהו שקר, כל אחד נוסע על חשבונו"

יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד זידאן, אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי ועדת המעקב לא מממנת נסיעות של משתתפים במשט לעזה. "זהו שקר. כל אחד נוסע על חשבונו. לוועדת המעקב אין כסף, אין תקציב. כל אחד מממן את הנסיעה של עצמו. נציג שלנו צפוי להשתתף במשט לעזה, טרם החלטנו מי הוא יהיה, אבל ברור שהוא יממן את נסיעתו. אין שום מימון מצד מפלגות ולא מצד ועדת המעקב".

כשנשאל זידאן על קריאתו של ח"כ לוין להוציא את ועדת המעקב מחוץ לחוק הוא גיחך ואמר כי מדובר בבקשה "מצחיקה", "אנחנו ארגון עוין? אנחנו עושים הכל למען השגת שיוויון ושלום, הפעילות שלנו במסגרת החוק, אז איך אפשר לראות בנו ארגון עוין"?

לפני כשבוע דרש לוין מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למנוע את יציאתה מהארץ של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) שהשתתפה במשט הקודם. במכתב לוינשטיין כתב לוין כי "אירועי המשט היו מהחמורים שידעה ישראל בשנים האחרונות, תוך שח"כ זועבי נוטלת חלק מרכזי באירועים אלה ובהסתה שנלוותה אליהם. ההשתלטות על המשט לוותה באלימות קשה מצד משתתפיו, כאשר ח"כ זועבי הייתה שותפה לניסיון לפגוע בחיילי צה"ל בעצם הצטרפותה למשט הבלתי חוקי".

עוד בנושא המשט:
האו"ם יפרסם את דו"ח בדיקת אירועי המרמרה ביולי
"ארה"ב שוקלת להציע לטורקיה עסקה למניעת המשט"
ח"כ זועבי: "לא מתחרטת, אפליג שוב במשט לעזה"

לפניות לכתבים:
פנחס - pinhas_wolf@walla.co.il
ניר - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully