וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: תלונת אורלי אינס נגד חגי פלג לא תיחקר

גלעד גרוסמן

12.6.2011 / 22:09

בעבר המליצה נציבות שירות המדינה ליהודה וינשטיין לפתוח בהליך פלילי נגד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים נוכח תלונתה של אינס כי הטריד אותה מינית. היום החליט היועמ"ש שלא תיפתח חקירה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (ראשון) שלא להעביר בשלב זה לחקירת המשטרה את תלונתה של ד"ר אורלי אינס נגד המנכ"ל לשעבר במשרד לביטחון הפנים, חגי פלג. ההחלטה התקבלה לאחר שלפני מספר חודשים המליצה נציבות שירות המדינה ליועץ המשפטי לפתוח בהליך פלילי נגד פלג. התיק התנהל בנציבות שירות המדינה, ובשלב מסוים עלתה השאלה האם לפתוח בחקירה פלילית - והוחלט שלא.

בנובמבר האחרון הודיע חגי פלג לשר הממונה, יצחק אהרונוביץ', על התפטרות מתפקידו. הוא הגיש את מכתב ההתפטרות לשר, לאחר שנודע לו שמתנהלת נגדו חקירה בשל הטענה כי הטריד את ד"ר אורלי אינס ששימשה כיועצת חיצונית למשרד.

חודש לאחר מכן, הפסיק המשרד לביטחון הפנים את העסקתה של ד"ר אינס לאחר שהתלוננה על הטרדות ואלימות מצד פלג. דובריה של אינס מסרו כי "מדובר בהפסקת עבודה לא חוקית, המהווה התנכלות על פי חוק מניעת הטרדה מינית ופיטורים משיקולים זרים".

אינס הגיבה בזעם לבשורה על פיטוריה ואמרה כי "לא די שהופעלה כלפי אלימות ושהותקפתי, לא הספיק שהוכפשתי הושמצתי ובוזיתי, כעת על מנת להשלים את מלאכת החיסול הוחלט לפטרני. לצערי, ככה ייעשה לקורבן עבירה ולחושף שחיתויות במדינת חוק מתוקנת".

שמה של אינס, שבתחילה כונתה א', נקשר בחקירת החשדות לפיהן פלג וניצב אורי בר לב הטרידו אותה מינית באירועים שונים. ד"ר אינס עמדה בראש פרויקט "עיר ללא אלימות" והועסקה על ידי המשרד לביטחון פנים מחודש נובמבר 2009.

עוד על פרשת אורלי אינס:
"שמי אורלי ואני לא מפחדת"
מקורבי בר לב: "אינס לא חשפה פרצופה האמיתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully