וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים פלסטינים: אבו מאזן רוצה "לוותר על ספטמבר"

גורמים ברשות אמרו כי בכירים פלסטינים, בהם גם יאסר עבד רבו וסאיב עריקאת, מנסים לשכנע את יו"ר הרשות לוותר על התכנית להשיג הכרה מהאו"ם. "הוא רוצה לרדת מהעץ עליו טיפס"

האם הרשות הפלסטינית מוותרת על יוזמת ספטמבר? סוכנות הידיעות AP דיווחה אמש (חמישי) כי בכירים ברשות, בהם יאסר עבד-רבו וסאיב עריקאת, מייעצים ליו"ר הרשות אבו מאזן לסגת מהתוכנית שתכנן, ובמסגרתה יקבלו הפלסטינים הכרה מעצרת האו"ם כמדינה בסתיו הקרוב. גורמים פלסטינים בכירים סיפרו לסוכנות הידיעות כי אבו מאזן "רוצה לרדת מהעץ עליו טיפס", ולמצוא נוסחה מקובלת לחידוש המשא ומתן עם ישראל, בעיקר בהתבסס על התנאים שהציג באחרונה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

המשא ומתן המדיני - כותרות אחרונות:
צרפת: נקדם פסגת השלום למרות התנגדות ארה”ב
אבו מאזן: ”מוכן לחדש המו”מ המדיני בחודש הבא”
הליגה הערבית: אין טעם במו”מ, על הפלסטינים לפנות לאו”ם

עוד הוסיפו הגורמים כי אבו מאזן מתקשה למצוא את הנוסחה המקובלת, וכי "אנחנו במלכודת בכל הנוגע לספטמבר, ואנחנו לא יודעים מה לעשות לאחר מכן". לדברי הגורם, בין אלו המפקפקים בתוכנית הפלסטינית לפנות לאו"ם הם בכירי פתח יאסר עבד רבו, סאיב עריקאת ונאסר אל-קידווה. כל השלושה סירבו להגיב לפרסומים.

שלשום התייחס הנשיא האמריקאי ליוזמה הפלסטינית, ואמר כי הוא וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הסכימו כי על הפלסטינים להימנע מכל ניסיון להקים מדינה באופן חד-צדדי דרך מוסדות האו"ם. אובמה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בבית הלבן, בתום פגישה עם מרקל.

(עדכון ראשון: 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully