וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מהפך בסקרים: אובמה מוביל על רומני ב-13%

9.6.2011 / 12:00

אחרי שבסקר ABC נטל המועמד הרפובליקני את ההובלה לקראת בחירות 2012, מעניק סקר רויטרס ניצחון סוחף לנשיא, אם כי יש לו גם סיבה לדאוג: עלייה חדה בחוסר שביעות הרצון ממצב המדינה

הסקרים בארצות הברית מתעתעים: יומיים לאחר פרסום סקר מפתיע שבו נמצא כי מושל מסטצ'וסטס לשעבר, מיט רומני, מוביל על ברק אובמה במרוץ לנשיאות, מעלה סקר עדכני שפורסם אתמול (רביעי) בארה"ב כי הנשיא המכהן דווקא מוביל ביתרון גדול על כל יריביו הפוטנציאליים, ובהם גם רומני, ש"מובס" על ידי אובמה בסקר סוכנות רויטרס ומכון Ipsos בפער של 13%.

בתשובה לשאלה "עבור מי הייתם מצביעים אם הבחירות היו נערכות היום והמועמדים היו ברק אובמה ומיט רומני", השיבו 38% בלבד כי יצביעו לרומני, לעומת 51% שיצביעו לאובמה. מועמדים רפובליקנים אחרים מפסידים אף בפער גדול יותר: טים פולנטי בפער של 19% - ושרה פיילין בפער של 23%.

הסקר החדש מגלה גם כי שיעור התמיכה באובמה המשיך במגמת העלייה בה החל לאחר חיסול אוסמה בן לאדן לפני חודש, ומגיע ל-50%. מנגד, התברר בו גם כי שיעורם של הסבורים כי "ארה"ב נמצאת במסלול הלא נכון" עלה מ-56% ל-60% (לעומת 35% בלבד הסבורים כי המדינה "בכיוון הנכון"). בין הסיבות העיקריות לחוסר שביעות הרצון - עליית מחירי הדלק, האבטלה הגואה ושוק הנדל"ן המקרטע.

התמיכה הגדולה באובמה מפתיעה על רקע חוסר שביעות הרצון הכללי, וגם לנוכח התוצאות השונות בתכלית שהופיעו בסקר ה"וושינגטון פוסט" ורשת ABC שפורסם בתחילת השבוע, בו נרשם תיקו בתמיכה בין אובמה לרומני, שרק לפני שבוע הכריז רשמית על מועמדותו, בקרב כלל האמריקאים, ואילו בקרב חברי המפלגות הרשומים (שסביר יותר כי יצביעו בבחירות), אף הוביל רומני על אובמה ב-3%.

יש לציין כי לפי הסקר החדש, למרות שרומני הוא הרפובליקני שמשיג את התוצאות הטובות ביותר מול אובמה, לפי שעה הוא מפסיד בתוך מפלגתו, שם נמשכים הפריימריז הרדומים למדי, כשאף מועמד אינו מצליח לגרוף תמיכה מרובה. סקר רויטרס-Ipsos בדק גם את מצב המועמדים הרפובליקנים בתוך מפלגתם, וגילה כי דווקא פיילין היא שמובילה עם 22%, לעומת 20% תמיכה ברומני. למקום השלישי מגיעים, בשוויון עם 7%, מייסד "מסיבת התה" השמרן רון פול, ואיש העסקים הרמן קיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully