וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב בצרי: הומואים הם אנשים שנכנס להם שטן לראש

מוטי לוי

6.6.2011 / 10:29

שיח הרבנים של וואלה! חדשות מארח השבוע את הרב דוד בצרי, מבכירי המקובלים בישראל, לשיחה על הוצאת דיבוקים, הומוסקסואלים, מצוות פרו ורבו ואפליה בחברה החרדית. "הטענות על אפליית ספרדים – שקר ועלילה"

ראיון עם הרב המקובל דוד בצרי, מאי 2011. עומר מירון
ראיון עם הרב המקובל דוד בצרי, מאי 2011/עומר מירון

אחד מבכירי המקובלים בישראל, הרב דוד בצרי, הוא אורח השבוע בשיח הרבנים של וואלה! חדשות. הרב בצרי, העומד בראש ישיבת המקובלים "ישיבת השלום" בשכונת מקור ברוך בירושלים, נולד בירושלים ב-1941 לשושלת רבנים ומקובלים. את השכלתו התורנית רכש בישיבת הדגל של הישיבות הספרדיות "פורת יוסף", שבין בוגריה נמנים רבים מהרבנים והפוסקים הספרדיים, בהם גם הרב עובדיה יוסף. לצד לימודיו התורניים למד קבלה עם חמו, המקובל הרב סלמאן מוצפי.

הרב בצרי נודע בציבור כמומחה בהוצאת דיבוקים; לטענת הרב ואנשיו, לפחות שני דיבוקים הוצאו על ידיו. לפני כעשור, פנתה אליו אשה מדימונה וטענה שנכנסה בה נשמתו של בעלה החוטא; במקרה השני, בתחילת 2010, טען בחור מברזיל שנכנסה בו נשמתו של יהודי חוטא מימי בית שני. בשני המקרים נערכו טקסי הוצאת הדיבוק בהשתתפות אלפים בישיבת המקובלים של הרב בצרי, בה התקיים הראיון. בנוסף, הרב בצרי נודע בשל ערבי תפילה רבים אותם הוא עורך, המכונים "תיקונים", שנועדו לכפר על חטאי המשתתפים ולהגשים את משאלותיהם בעניין מציאת בני זוג ולידת ילדים.

במקביל לפועלו כמקובל, במספר מקרים עוררו התבטאויותיו של הרב בצרי מחלוקת רבה, בעיקר כאלה שכוונו כלפי הומוסקסואלים וכלפי ערבים: "יותר גרועים מבהמות" – התייחס בעבר הרב בצרי להומוסקסואלים, ובהזדמנות אחרת כינה את העם הערבי "עם של חמור", התבטאות בגינה הוא הואשם בהסתה, ובמסגרת הסדר טיעון שנחתם עם הפרקליטות התחייב שלא לחזור על העבירה ולפרסם קול קורא בו הוא מתנצל וחוזר בו מהדברים.

בעבר התבטאת נגד הומוסקסואלים וכינית אותם "מחלה" ו"תועבה". היום תציין הכנסת את יום הגאווה, וביום שישי הקרוב יתקיים מצעד הגאווה השנתי בתל אביב. האם אין מקום לתת לאנשים אלה שסובלים מהשפלות מסביבתם יום אחד בו הם יכולים להתגאות במי שהם?

"אני זוכר שבמדינת ישראל אדם שהיה עושה דבר כזה, היו לוקחים אותו, שופטים אותו ומכניסים אותו לבית הסוהר. התורה אומרת 'ואת זכר לא תשכב משכבי אישה – תועבה היא' (ויקרא יח, כב), התורה מכנה זאת תועבה: מי שמתגאה בתועבה - הוא האדם הכי מתועב שבעולם. צריך שיבינו שהם מתועבים, הם לא יכולים לשנות את המילה מתועבה לגאווה. יש מי שרוצים להגיד שהם חולים כי זוהי התאווה שלהם. אין שום חולי בזה: אם התורה מצווה אותנו לא לעשות את הדבר הזה אז סימן שזה ברשותנו לעשות או לא לעשות. זו לא מחלה - הם רוצים לעשות תועבה כי היצר הרע והשטן מכניסים להם בראש להיות מתועבים והם מתגאים בזה. זו בושה וחרפה לעם ישראל, למדינה, לערים ולראשי העיר שנותנים מעמד לאנשים בזויים כאלה. זה ממש מגעיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראיון עם הרב המקובל דוד בצרי, מאי 2011. עומר מירון
ראיון עם הרב המקובל דוד בצרי, מאי 2011/עומר מירון

דו"ח מבקר המדינה שפורסם באחרונה קבע כי בבתי הספר החרדיים לבנות מתקיימת אפליה. במהלך בג"ץ עמנואל, צידדת בבתי הספר המפלים והיית בין הרבנים הספרדים היחידים שהשתתפו בהפגנת החרדים נגד בג"ץ בנושא. מדוע?

"אני חושב שלא היתה ולא נבראה מחלוקת בין ספרדים ואשכנזים. אותי לא מעניין אם אתה אשכנזי או ספרדי. כל היום אנחנו יושבים פה אשכנזים וספרדים ולומדים. בכל תלמודי התורה של האשכנזים אני יודע שמקבלים ספרדים בסבר פנים יפות, ובכל הסמינרים מקבלים. הביקורת הזאת היא שקרית ומטרתה לעשות עלילה בעם ישראל. לי לא ידוע על אשכנזים שלא מקבלים ספרדים - לא היה ולא נברא. יש אדם שיש לו את המוסד שלו - לפי הערכים שלו - והוא רוצה תלמידים מובחרים וצדיקים; לכן הוא לא מקבל את אלה שהם פחותים בדרגה, ומי שפחותים בדרגה צועקים כנגד זה שלא מקבלים אותם בגלל שהם ספרדים. הם לא מבינים שגם אשכנזי כמוהם לא היה מתקבל. בכלל לא צריך לקבל את מי שהולך ומלשין לעירייה ולמקומות כאלה על מוסדות הלימוד - לא אשכנזים ולא ספרדים. כמה מתאמצים המנהלים להקים תלמודי תורה, ורודפים אותם במלשנות. על זה נאמר 'למינים ולמלשינים אל תהי תקווה'".

מבקר המדינה בדק ומצא שסמינרים המכנים עצמם "אשכנזיים" מפעילים מכסה מגבילה של 30% לקבלת בנות ספרדיות. האם אין זו אפליה?

"מה הוא רוצה? למנהל יש תוכנית איך לבנות את המוסד שלו, אז אם זוהי התוכנית שלו אז הוא שונא את הספרדים? 70% הוא שונא? ו-30% הוא אוהב? מנהל המוסד אוהב את הספרדים כמו האשכנזים. זה שטויות – זה לא נכון. הוא מקבל ספרדים לפי איך שהוא תכנן את המוסד שלו".

לפני 10 שנים הוצאת דיבוק מאישה בדימונה. דבר הדיבוק והוצאתו התפרסמו בכל הארץ, אבל היו שטענו כי מדובר באחיזת עיניים; כמו כן, נטען שהאשה הודתה ששיקרה כי הובטח לה תשלום כספי. כיצד אתה משיב לטענות אלה?

"השם יסלח להם. כיוון שזה עניין ציבורי אז מראש אמרתי שאני סולח לכולם. אלה שאומרים שזה שקר והיא משוגעת – יכולים להגיד. זה מוסמך מרבינו האר"י ומכל המקובלים ומפורסם בדברי רבותינו, אין ספר שלא מסופר בו על דיבוקים, אז מי שיבוא ויגיד שאין מושג כזה וכולם משוגעים – יכול להיות שהוא משוגע. אישה לא תבוא יחד עם ההורים שלה והבן שלה בכדי לעשות צחוק מעצמה ולבקש להוציא ממנה דיבוק. בזמן הוצאת הדיבוק היו פה מאות רבנים, דיינים, וראש ישיבות, אז עושים צחוק מכולם? הרי הכל מוקלט. אחרי הכתבה שבה האישה הכחישה את דבר הדיבוק, היא חזרה בה וטילפנה ואמרה שהיא מבקשת סליחה; גם בכנס שהיה ב'יד אליהו' היא עמדה לבקש סליחה על מה שהיא הכחישה".

ראיון עם הרב המקובל דוד בצרי, מאי 2011. עומר מירון
ראיון עם הרב המקובל דוד בצרי, מאי 2011/עומר מירון

באחד ה"תיקונים" שערכת לנשים רווקות אמרת שמי שרוצה להתחתן צריכה להתחייב ללדת 12 ילדים. על פי התפיסה המודרנית תפקידה של האישה שווה לזה של הגבר, מדוע שתעסוק אך ורק בהבאת ילדים?

"אני חושב שעם ישראל זקוק לעניין הזה של "פרו ורבו" – של רבייה, מאוד מאוד, הרבה יותר מכל העמים. לא מזמן, לפני 65 שנה, היינו 18 מיליון יהודים, ונאבדו לנו 6 מיליון מעמנו, ובמשך 65 שנה לא השלמנו את זה. אני חושב שזה כאב גדול שאין דוגמתו ולכן זו מצווה גדולה ורבה על כל אחד ואחת מעם ישראל שיקבלו עליהם ישר כשהם מתחתנים להביא כל שנה ילדים, כי אנחנו זקוקים לזה".

ללדת כל שנה ילדים? ומה עם הגשמתה העצמית של האישה?

"הייתי מציע לאישה כזאת שחושבת כך שתביא ילד אחד ותמכור אותו בעשרה מיליון דולר ואז היא לא תצטרך בכלל לעבוד והיא תוכל להביא 12 ילדים. בשביל מה היא צריכה לעבוד? כמה היא תרוויח? אם תעשה חשבון במשך 20 שנים של פוריות, כמה היא יכולה להרוויח אם תצא לעבוד, אז שתמכור ילד אחד ותכסה את זה. אבל היא לא מוכרת, כי היא אומרת: מה? את הבן שלי אני אמכור? אפילו אם תביא לי 100 מיליון אני לא אמכור! אז אם הילד שווה 100 מיליון, מדוע את לא מביאה עוד ילדים לעולם? מי שיש לו הרבה ילדים הוא האדם הכי מאושר בעולם כי הוא הקים שבט מישראל".

מה המסר שלך לגולשי וואלה! חדשות?

"חג השבועות זה החג הכי גדול של עם ישראל. כל יציאת מצרים הייתה למען מעמד הר סיני בו קיבלנו את התורה בקולות וברקים. בהר סיני ראינו את אור השכינה והשם דיבר איתנו את שתי הדיברות הכי חשובות בעולם, הראשונה שאומרת שהקב"ה הוא השם והוא ברא את העולם, והשנייה שאסור לעבוד עבודה זרה. במעמד הר סיני נהיינו לעם, מייד אחרי שהיינו עבדים".

מי אתה, הרב דוד בצרי?. עומר מירון
מי אתה, הרב דוד בצרי?/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully