וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי על דברי גפסו: "חלאה גזענית ובריון שכונתי"

5.6.2011 / 11:39

חברי הכנסת הערבים הגיבו בחריפות נגד דבריו של ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, שאמר כי עירו היא "ליהודים בלבד". ח"כ טיבי: "דבריו - תרגום מזוכך לביטוי 'פשיסט יהודי'"

מתקפה חריפה של חברי הכנסת הערבים נגד ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, בעקבות ראיון שהעניק בסוף השבוע לעיתון "כל אל-ערב", הרואה אור בנצרת. בראיון אמר גפסו כי "אני לא קורא לערבים לבוא ולגור בעיר, כי נצרת עילית היא עיר ליהודים בלבד". הוא הצהיר כי אחוז היהודים בעיר ב-2020 יעמוד על 95%, להבדיל מ-86% היום, וציין גם כי "אם הייתי באירועי אוקטובר, היו הרבה יותר הרוגים".

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) אמר בתגובה כי "גפסו הוא תערובת של חלאה גזענית ובריון שכונתי, שמפיץ שנאה וקיטוב. דבריו הם תרגום מזוכך לביטוי 'פשיסט יהודי'". עוד ציין טיבי כי "דבריו של גפסו נגד האזרחים המוסלמים והנוצרים עוברים לכאורה על חוק ההסתה לגזענות, אך יותר מכל הם מוכיחים מדוע לא נקבל את ההגדרה 'מדינה יהודית', ומדוע בכל פעם שטיפוסים כמו גפסו נעצרים בגין שחיתות הם פותחים את ביב השופכין שלהם ומתגוללים על ערבים. זאת בגלל שהם מושחתים פעמיים – מוסרית ופוליטית".

"גפסו מדבר על טיהור אתני"

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר כי "הפטריוטיות היא מפלטו האחרון של הנבל. גפסו צריך להיות מאחורי סורג ובריח. מי שמתגאה בכך ש'היה דואג ליותר הרוגים ערבים במהומות אוקטובר 2000' הוא קרימינל, ולא רק בשל התבטאות מסוג זה". לדברי ברכה, "גפסו חושב שסחורה מסוג זה 'הולכת בשוק' ויכולה לחפות על העננה האישית שלו. אם הייתי סבור שקיים בישראל שר פנים נורמלי, הייתי קורא לפטר את ראש העיר, אך את הטיפול בעניינו יש להעביר ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה בגין הסתה לרצח". עוד הוסיף יו"ר חדש, כי "לו ערבי היה אומר רבע מדברים אלה, הוא היה נכלא מזמן".

ח"כ חנין זועבי (חד"ש) ציינה כי "כוונת גפסו היא לא רק שאזרחים ערבים הם אזרחים 'סוג ב''. הוא רוצה לטהר את העיר מערבים. אין להתפלא על אמירות מסוג זה. גפסו מדבר על טיהור אתני: אם רוצים שנגיד שהדברים חרגו מהקונצנזוס – אין זה נכון. דבריו של ראש העיר נמצאים בלב הקונצנזוס". על דבריו של גפסו באשר למהומות אוקטובר, אמרה זועבי כי "הצהרה זו לא נראית חריגה מהאווירה הקיימת בישראל. היא אולי בוטה, אך בעוינות שלה, היא לא שונה מעשרות חוקים שעברו בכנסת".

ח"כ טאלב א-סאנע אמר כי "הדברים הללו מזעזעים כשהם יוצאים לא מפי אספסוף, אלא מפיו של ראש עיר. זוהי התרת דם. הדברים מצביעים על תפישת עולם פשיסטית. אסור שהוא יכהן כראש עיר. אם הדברים הללו באמת נאמרו, יש להשעותו. זו לא רק הסתה לגזענות – אלא גם להרג".

מארגון קרן אברהם, הפועל לשילוב ושוויון בין יהודים לערבים בישראל, נמסר בתגובה כי "יכול להיות ששמעון גפסו למד היטב את תורת הלחימה, והכשירו אותו להיות עם האצבע קלה על ההדק, אבל הוא לא למד את תורת הדמוקרטיה ועקרונות החיים המשותפים". מוחמד דראושה, מנהל שותף של הארגון, אמר כי "לדבר במושגים צבאיים על האזרחים הערבים זה האנטי-תזה של חיי שכנות בכבוד הדדי. אנשים כמו גפסו, הרב שמואל אליהו ותומכי ועדות הקבלה מעודדים את הדרת הציבור הערבי ומחזקים מגמות גזעניות, שפוגעות במרקם העדין ממילא בין יהודים לערבים בישראל".


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully