וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר בן לאדן: חוסל בכיר נוסף באל-קאעדה

אליאס קשמירי התמחה במתקפות טרור משולבות והיה מפקד בכיר באל-קאעדה. הוא חוסל בפקיסטן על ידי ארה"ב, שהציעה תמורת הסגרתו בעבר חמישה מיליון דולרים. בתקיפה נהרגו עוד תשעה בני אדם

אחד מבכירי ארגון "אל-קאעדה" בפקיסטן, אליאס קשמירי, נהרג בתקיפת כלי טיס של צבא ארצות הברית, כך דיווחו היום (שבת) גורמים באיסלמבאד. לדברי הגורמים, קשמירי הוא אחד מתשעה בני אדם שנהרגו הלילה בתקיפה לעבר דרום ווזיריסטן.

קשמירי עמד בראש גדוד "313", המתמחה בתיאום מתקפות טרור משולבות. כמו כן שימש כמפקד בכיר בארגון. ארהב ראתה בו אחראי לתכנון תקיפות באפגניסטן, פקיסטן והודו והציעה בתמורה להסגרתו חמישה מיליון דולרים, הפרס הגדול ביותר שהציעו בוושינגטון עבור מבוקש, מלבד בן לאדן. עוד מייחסים לקשמירי את תכנון התקיפה על בסיס חיל האוויר של פקיסטן בקראצ'י בסוף החודש שעבר. בהודעה שהעביר דובר גדוד "313" לטלוויזיה בפקיסטן הוא אישר את מותו של קשמירי ואיים לנקום בארצות הברית על מותו.

ה-BBC דיווח כי בעת שמטוסי חיל האוויר האמריקאי ירו ארבעה טילים לעבר מטע התפוחים בו שהה קשמירי, הוא ואנשיו שתו תה. עוד דווח, כי בספטמבר 2009 בכירי מודיעין בפקיסטן טענו שקשמירי נהרג בתקיפת ארצות הברית בצפון ווזיריסטן, דיווח שהתברר כמוטעה.

חיסולו של קשמירי מגיע כחודש אחד בלבד לאחר חיסולו של מנהיג "אל-קאעדה", אוסמה בן לאדן. בן לאדן חוסל לאחר שהקומנדו של צבא ארצות הברית פשט על מתחם המגורים שלו באבוטאבד, סמוך לבירה איסלמבאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully