וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה מתן גזר הדין של רוני רון ומארי פיזם

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

30.5.2011 / 13:06

השופטים נענו לבקשת פרקליטו של רוני רון, שהורשע ברצח נכדתו רוז, לדחות את שלב הטיעונים לעונש בעניינו. זאת לאחר שלצוות ההגנה צורף עורך דין חדש. גם גזר הדין של מארי פיזם נדחה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה קיבל היום (שני) את בקשת פרקליטיו של רוני רון, שהורשע ברצח נכדתו רוז פיזם, לדחות את גזר הדין בעניינו. זאת לאחר שרון צירף אתמול לצוות ההגנה שלו עורך דין נוסף, בני נהרי. גם שלב הטיעונים לעונש בעניינה של מארי פיזם, אמה של רוז, נדחה בשל העובדה שגזר דינה מושפע מזה של בעלה. המועד החדש לשלב הטיעונים לעונש נקבע ל-13 ביוני.

גורמים בפרקליטות זעמו על החלטת בית המשפט לדחות את גזר הדין. "לאורך כל החקירה רוני רון שינה את גרסתו אינספור פעמים ואף סירב לגלות את מיקומה של רוז, עכשיו הוא משתמש באותה טקטיקה כדי לנסות ולהמתיק את עונשו, ושוב משנה גרסה וטוען לראיות חדשות. אם באמת כך הדבר, היה לו משפט שלם להציג אותם והוא בחר שלא לעשות כך".

לפני כעשרה ימים הרשיע בית המשפט את רון ברצח רוז ב-2008. האם, מארי, הורשעה בשידולו למעשה. "הנאשמת לא חדלה מלהפציר בו להיפטר מרוז לצמיתות", כתב השופט אברהם טל בהכרעת הדין. "רון גיבש את החלטתו לפתור את 'בעיית רוז' באופן סופי - ולגרום למותה", הוסיף. שתי העבירות בהן הורשעו רון ומארי פיזם נושאות בצדן עונש קבוע בחוק של מאסר עולם. עם זאת, עורכי דינם מנסים לטעון כי היו לשניים נסיבות פסיכולוגיות מקלות שהובילו אותם לביצוע המעשים, ולפיכך יש להקל בעונשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"החלטה משותפת ומכוונת למותה של רוז"

פרקליטותיה של מארי פיזם, עורכות הדין רויטל סויד ומירב גרינברג, טענו לאחר הכרעת הדין כי הופתעו מפסיקת השופטים. "לא צפינו הכרעה של שידול לרצח", אמרו. לעומתן, פרקליטו של רוני רון, גיל פרידמן, אמר כי לא הופתע מהכרעת הדין - אך טען שבית המשפט שגה כאשר קבע שמדובר ברצח.

רוז, שנולדה והתגוררה רוב חייה בצרפת, נעלמה במאי 2008 לאחר שרון אסף אותה מבית אמו. רק כחודשיים לאחר מכן נודע לרשויות הרווחה על היעדרותה, ואמה וסבה נעצרו. המשטרה ניהלה חיפושים קדחתניים למצוא אותה, ולאחר זמן מה משו צוללנים מנהר הירקון מזוודה ובה גופתה.

בפרקליטות התלבטו בשעתו במה להאשים את השניים, מכיוון שטרם הכרעת הדין לא היה ידוע כיצד בדיוק מצאה הילדה את מותה. עיקר ההתלבטות נסובה סביב מעורבותה של האם מארי, אך לבסוף הוגש נגד השניים כתב אישום בגין רצח. "במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה גרמו הנאשמים, או מי מהם, בהחלטה משותפת ובמתכוון למותה של רוז, בדרך ובמקום שאינם ידועים למאשימה", צוין בכתב האישום.

לפניות לכתבת: איילה חננאל - plilimm@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully