וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרביה: אלפים התפרעו במחאה על מעצר מלאדיץ'

כ-10,000 לאומנים סרבים הפגינו אמש בבלגרד ותבעו את שחרורו של פושע המלחמה שהם מחשיבים גיבור לאומי. 16 בני אדם נפצעו וכ-100 נעצרו בעימותים עם כוחות הביטחון

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

הלאומנים הסרבים לא עוברים לסדר היום על מעצר גיבורם הנערץ: אלפי בני אדם הפגינו אתמול (ראשון) בבירת סרביה בלגרד, כמו גם במוקדים נוספים בסרביה וגם בבוסניה, במחאה על מעצרו של רטקו מלאדיץ', מפקד המיליציה הסרבית בבוסניה בזמן מלחמת האזרחים ב-1992-1995, העומד בפני הסגרה לבית הדין הבינן לאומי בהאג, בו הוא מואשם ברצח עם ופשעי מלחמה.

מהומות שהתפתחו בבלגרד, בירת סרביה, במהלך הפגנה של אלפי לאומנים במחאה על מעצר רטקו מלאדיץ', 29 במאי 2011. רויטרס
שוטרים עוצרים מפגינים שהתפרעו, אמש בבלגרד/רויטרס

ההפגנה העיקרית התקיימה בבלגרד, בהשתתפותם של כ-10,000 בני אדם שקראו לשחרורו המיידי של מלאדיץ' ולהתפטרות ממשלתו של הנשיא בוריס טדיץ'. רבים מהם שרו שירים לאומניים והניפו את תמונתו של מלאדיץ', והיו גם שהצדיעו במועל יד נאצי. "שיתוף פעולה עם בית הדין הבינלאומי הוא בגידה במדינה", אמרה להמונים מנהיגת מפלגת הימין הקיצונית, לידיה ווקיצ'ביץ'. "ממשלתו של טדיץ' בגדה בכל האינטרסים של העם הסרבי. לסרביה נמאס מההשפלה".

בשעות הערב החלו חלק מהמפגינים להתפרע, להפוך פחי אשפה, לנפץ רמזורים ותחנות אוטובוס וליידות חזיזים. המשטרה הגיבה ביד קשה, ובתוך כמה שעות נמנו 16 פצועים, בהם שוטרים, וכ-100 עצורים. בין הפצועים - שני שוטרים וחמישה מפגינים שמצבם קשה.

סרבים מפגינים לאות תמיכה ברטקו מלאדיץ', פושע המלחמה שנעצר, סמוך לעיר סרייבו, בוסניה, 29 במאי 2011. רויטרס
המפגינים שרו שירים לאומניין והניפו את תמונתו של מלאדיץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully