וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "קדאפי מוכן לעזוב בתנאי שלא ייעצר"

29.5.2011 / 8:40

גורם לובי בכיר טוען כי סייף אל-איסלם קדאפי מנסה למצוא פתרון שבמסגרתו אביו יעזוב את טריפולי בצורה "מכובדת". חלק מבני המשפחה סבורים שעל קדאפי להילחם "עד הכדור האחרון"

שליט לוב מועמר קדאפי יהיה מוכן לעזוב את תפקידו בתמורה לכך שלא ירדפו אותו, את בני משפחתו ואת עוזריו ובתמורה לכך שהקהילה הבינלאומית תתחייב שלא לעצור אותו – כך אמר הבוקר (ראשון) גורם לובי בכיר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון.

הגורם מסר כי בנו של קדאפי, סייף אל-איסלם קדאפי, מנסה, ביחד עם צוות של אישים רשמיים וממשלתיים בלוב, למצוא פתרון למשבר בלוב "שיבטיח לאביו עזיבה מכובדת ובטוחה מהשלטון". לטענת הגורם, הנחשב למקורב לקדאפי, "יש ערוצים חשאיים הרחק מעיני התקשורת שמטרתם למצוא פתרון".

העיתון דיווח עוד כי בקרב בני משפחתו ומקורביו של קדאפי התגלעו חילוקי דעות בעניין המשבר בלוב: חלק סבור שעל קדאפי להמשיך במערכה "עד לכדור האחרון" בעוד שחלק אחר מאמין שהגיע זמנו לפרוש. "קדאפי נוטה אמנם להישאר, אך לפי מה שהבנתי מכמה שיחות, הוא מוכן כעת לעזוב בתמורה לביטחונות שיבטיחו לו שלא ירדפו אחריו ואחר משפחתו", אמר.

יחד עם זאת, גורם שנפגש עם קדאפי לפני מספר ימים גילה לעיתון כי לא שמע משליט לוב דברים על נכונותו לעזוב: "לא שמעתי ממנו מילה אחת על כך שבחר לעזוב. רוב הזמן הוא מדבר על התנגדות ועל כך שיסרב לניסיון לכפות עליו לעזוב. הוא חושב שהוא זה שבנה את לוב ונתן ללובים הרבה ושאפשר לסלוח לו על מספר טעויות קטנות".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully