וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן מסייעת לסוריה לדכא ההפגנות

אירן מספקת לסוריה כלי נשק לפיזור הפגנות, ומסייעת לה לעקוב אחרי אזרחים בפייסבוק ובטוויטר. כך מדווח ה"וושינגטון פוסט". וושינגטון הזהירה את טהרן בנושא - אך האירנים התעלמו

מקורות בכירים בארצות הברית טוענים כי סוריה נעזרת במומחים צבאיים מאירן כדי לדכא את המפגינים נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. כך מדווח הבוקר (שבת) ה"וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, טהרן מספקת לסוריה כלי נשק לפיזור הפגנות - ומסייעת לה לעקוב אחרי מתנגדי המשטר בפייסבוק ובטוויטר. הניטור ברשתות החברתיות מסייע לכוחות הביטחון הסורים לפשוט על בתיהם של מאות אזרחים הפעילים בהן, ולעצור אותם לחקירה. שגרירויות סוריה ואירן בארצות הברית לא הגיבו לטענות שהפנה אליהם ה"וושינגטון פוסט" בהתבסס על הדו"ח.

המערב מאשים כבר שנים רבות את אירן באספקת נשק לחיזבאללה ולחמאס. הפעם, טהרן מואשמת בנוסף כי סיפקה לדמשק גם אמצעים לפיזור הפגנות. בין היתר הועברו לשוטרים הסורים אלות - וקסדות שהגנו עליהם מאבנים שיודו לעברם במהלך העימותים האלימים מול המפגינים, שגבו עד כה את חייהם של יותר מאלף בני אדם - ואת חייהם של שמונה רק ביממה האחרונה.

היחידה האירנית אימנה גם את חיזבאללה וחמאס

דו"חות המודיעין החדשים גובשו על ידי שני בכירים בוושינגטון ועל ידי דיפלומט ממדינה נוספת, שכולם סירבו להזדהות. הדו"חות מצביעים בבירור על מעורבות גוברת של אנשי צבא אירניים בדיכוי ההפגנות בסוריה. עם זאת, לא ברור לגמרי היקף פעילותם של הכוחות האירניים בדמשק - אך ניכר כי מספר היועצים שנשלחו מטהרן גדל בהתמדה, חרף אזהרות שנשלחו מארצות הברית נגד פעילותם.

עוד נטען בדו"ח כי המומחים האירנים שנשלחו לדמשק אימנו קצינים סורים בטכניקות ששימשו את המשטר בטהרן לדכא את "התנועה הירוקה", שהוקמה ב-2009, כדי למחות נגד הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. כמו כן, נטען כי קצינים מיחידת "קודס" נשלחו לסוריה בחודש שעבר, וכי ארצות הברית נקטה אמצעים כדי לנסות ולעצור את פעילותם. זוהי הזרוע של משמר הרפובליקה הנשיאותי, שתפקידה לפעול מחוץ לאירן. בעבר פעלה יחידת "קודס" כדי לממן ולאמן כוחות של חמאס, של חיזבאללה ושל מיליציות שונות בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully