וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי ה-G-8: "מזועזעים מהריגת מפגינים בסוריה"

מנהיגי המדינות המתועשות גינו את התנהלות השלטון בסוריה וקראו להפסקה מיידית של האלימות. הם שיבחו את ההפיכות בעולם המוסלמי ואף הצהירו שיסייעו כלכלית למצרים ותוניסיה

מנהיגי שמונה המדינות המתועשות (ה-G8) הודיעו הבוקר (שישי) כי הם "מזועזעים" מההריגה של מפגינים שלווים על ידי השלטונות בסוריה ודרשו לשים קץ מידי לשימוש בכוח. בהצהרה רשמית של שמונת המנהיגים שצפויה להתפרסם בתום הוועידה נאמר כי "אנו מזועזעים לנוכח מותם של מפגינים שלווים רבים כתוצאה מהשימוש הגורף באלימות בסוריה וכן מההפרות החוזרות ונשנות החמורות של זכויות האדם. אנו קוראים להנהגה הסורית להפסיק מיד את השימוש בכוח והפחדה נגד העם הסורי. אנו קוראים גם לשחרור כל האסירים הפוליטיים בסוריה. אנו משוכנעים שעל ידי רפורמות משמעותיות ודמוקרטיות, סוריה תוכל למלא תפקיד מיוחד באזור".

כמו כן, הכריזו המדינות על מתן סיוע לתוניסיה ולמצרים בעקבות הפלת השלטון בשתי המדינות וכן בשל רצונן לעבור לתהליך של דמוקרטיזציה. המנהיגים צפויים להעניק סיוע של 20 מיליארד דולר למדינות שעברו מהפך שלטוני. בהצהרה שפרטיה פורסמו בסוכנות הידיעות "רויטרס" ייאמר כי "השינויים שנעשים באזור המזרח התיכון ובצפון אפריקה הם היסטוריים ויש בהם פוטנציאל להביא לפתיחת הדלת בדומה לשינויים שאירעו לאחר נפילת חומת ברלין".

רוסיה הודיעה כי היא החלה לנהל מגעים עם גורמים בפמלייתו של שליט לוב, מועמר קדאפי, כהכנה לקראת פרישתו מהתפקיד, זאת בעקבות המחאה העממית נגדו במדינה ובעקבות בקשת מנהיגי המדינות המתועשות, כך אמר היום השליח המיוחד של רוסיה לאפריקה, מיכאיל מרגלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully