וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: שישראל תימנע מעימות עם המשט לעזה

שר החוץ הטורקי, אחמט דוואטולו, שב ואמר כי הוא מקווה שישראל תימנע מעימות עם משט הסיוע האמור להפליג בשבוע האחרון של יוני. "מאמין שישראל צברה מספיק ניסיון בנושא"

שר החוץ הטורקי, אחמט דוואטולו, שב והתייחס למשט הצפוי להפליג מארצו לעזה, בניסיון לשבור את המצור, ואמר כי הוא מקווה שישראל תימנע מעימות עם משט הסיוע האמור להפליג בשבוע האחרון של יוני.

בראיון אמש (חמישי) לערוץ הטלוויזיה הטורקי "אולקה" אמר דוואטולו, כי הוא מאמין שישראל "צברה מספיק ניסיון" לאחר שפשטה על המשט הקודם, פשיטה בה נהרגו תשעה בני אדם, לאחר שתקפו את חיילי צה"ל שעלו על סיפון המרמרה. ישראל כבר הודיעה פעמים רבות בעבר כי תמנע כל ניסיון לשבור את המצור על עזה.

בתוך כך, יושב-ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד זיידאן, אמר כי משלחת מטעם הוועדה תשתתף בסוף החודש הבא במשט לרצועת עזה. בראיון לקול ישראל בערבית, אמר זיידאן כי הוא שוהה כעת בטורקיה, לשם הגיע עם שניים מראשי התנועה האיסלמית בישראל כדי להשתתף באזכרה לנוסעי המרמרה שנהרגו באירועי המשט בשנה שעברה.

בשבת שעברה דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי טורקיה הזהירה את ישראל שלא תנקוט שוב בצעד שיביא לשפיכות דמים במים בינלאומיים. בהתייחסו לאופן שבו השתלטה ישראל על המשט בשנה שעברה, אמר דאווטאולו כי "חשוב לדעת כי טורקיה תיתן את התגובה הראויה לכל מהלך פרובוקטיבי מצד ישראל במים הבינלאומיים". הוא הוסיף כי "אלו שמאמינים כי טורקיה צריכה לעצור את המשט המתוכנן, צריכים קודם כל להזהיר את ישראל שלא לחזור על הטרגדיה לה היא גרמה בשנה שעברה".

מארגני המשט, שבסיסם באיסטנבול, אמרו בסוף השבוע שעבר כי 1,500 פעילים שמגיעים מ-100 מדינות שונות צפויים להשתתף במשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully