וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות בחופים: פיקוח יתר או פיקוח נפש?

המתרחצים בחופי תל אביב מתלבטים: האם ההחלטה של העירייה להציב מצלמות וידאו לטובת אבטחת המתרחצים טובה למתרחצים, או שיותר מכך תפגע בפרטיותם? צפו במתרחצים מגיבים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ההחלטה להציב עשרות מצלמות אבטחה בחופי תל-אביב התקבלה היום (חמישי) אצל המתרחצים בחוף גורדון ברגשות מעורבים. מחד, שמחו כמה מהתושבים על כך שהחופים יהיו בטוחים יותר עבורם, אך מנגד, היו גם כאלה שבעיקר דאגו לפרטיותם. "אני באה לחוף, אני לא רוצה לחשוב על זה שיצלמו אותי", סיפרה דנית. "אני לא אוכל לעשות את מה שאני רוצה בחופשיות". בהמשך היא ציינה גם כי "זה סוג של האח הגדול". ליזה, לעומתה, תוהה על פרסום התמונות: "למה בעצם צריך לפרסם את זה באינטרנט? למה להעלות את זה לרשת? למה שכולם יוכלו לצפות בנו בשעות הפרטיות שלנו?".

דור דווקא רואה את החיובי בפרויקט: "אני חושב שרמת הפשיעה בחופים תרד. אולי זה גם יעצור את הדקירות שיש בחופים", הוא אמר, והוסיף כי "אם אני יודע שיש יותר אכיפה של החוק בחוף - אני אבוא". גם שלומי רואה את התועלת שבפרויקט. הוא אמר כי "בן אדם לא יגנוב כשיש לו מצלמה מול הפנים, אבל זה יפגע בדברים אחרים". לא רק הגברים מרוצים: "זה ים, אין מה לעשות. אנחנו גם ככה פה חשופים. זה לביטחון שלנו. העיקר שלא יהיו גניבות", סיכמו עדן וסיוון.

גם בין המתנגדים, וגם בין התומכים, קשה היה למצוא רוחצים אוחזים בחוות דעת חד-משמעית. ליהי אמרה כי "כאמצעי הרתעה, מדובר ברעיון מעולה. עם זאת, לחשוב שכל העולם יכול לראות אותי בביקיני, נשמע לי קצת הזוי", וג'יימס, תייר מלונדון, אמר כי "אני לא יודע אם הרבה אנשים ירצו להיות מצולמים בווידאו בחוף, אבל אני חשוב שאחרי הכול, זה רעיון טוב בישראל. בכל מקום אחר בעולם – אני לא יודע".

בשורה התחתונה – אין מקום לחשש. גם דנית, שסבורה שהפרויקט הוא "סוג של האח הגדול", מבטיחה: "אמשיך לבוא לים, אבל הייתי מעדיפה שזה לא יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully