וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: הר הגעש באיסלנד כפי שעוד לא ראיתם

כארבעה ימים לאחר התפרצותו, חדל הר הגעש גרימסווטן שבאיסלנד לפלוט עפר. בסרטון המרהיב ניתן לראות את ההתפרצות הגעשית, שפלטה ב-48 השעות הראשונות 180 מיליון טונות עפר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

לראשונה מאז החל להתפשט בתחילת השבוע, פגע אמש (רביעי) ענן האפר הוולקני הנפלט מהר הגעש גרימסווטן באיסלנד בתעבורה האווירית בעיר אירופית גדולה: רשויות התעופה והמטאורולוגיה בגרמניה סגרו למשך שלוש שעות את שדה התעופה של ברלין, כמו גם שדות התעופה במספר ערים נוספות. עם זאת, בהמשך היום הגיעה הבשורה: לאחר שבימים האחרונים פלט מיליוני טונות אפר, חדל אמש הענן מהתפרצותו.

אירופה במתח, ובישראל רגועים. מלבד טיסה בודדת שהמריאה ללונדון בעיכוב של ארבע שעות, כל הטיסות שהיו אמורות לצאת אתמול מנמל התעופה בן גוריון לעבר אירופה יצאו בשלום, ובהתאם, הנוסעים שמרו על רוגע. "במילא הכול תלוי בידי האל, אז אין מה לפחד", אמרו ג'רארד וכריסטינה, זוג גרמנים ששהו בארץ כחלק מקבוצת מטיילים נוצרים, וחיכו לטיסה לפרנקפורט.

ריני ואנטוניה, זוג חברות הולנדיות, חיכו אף הן לטיסה לפרנקפורט, בדרכן לצרפת. במהלך ההמתנה בטרמינל אמרו השתיים כי "זו לא הפעם הראשונה שהר געש מתפרץ באיסלנד, גם לפני שנה טסנו ללא פחד, ואנחנו סומכות על הטייס של חברת לופטהנזה שיביא אותנו בשלום". אנטוניה הוסיפה כי "כמו כל דבר בעולם, שום דבר לא בטוח. הרי ביקרנו בישראל, אתה אף פעם לא יודע מה יכול לקרות".

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully