וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מנעה קיום הפגנה נגד חווה לגידול קופים

25.5.2011 / 20:27

המשטרה לא אישרה קיום הפגנה של עמותות למען זכויות בעלי חיים מול חוות הקופים במושב מזור, שלטענתן מוכרת קופים לניסויים אכזריים. העמותות עתרו לבג"ץ: "המשטרה מנסה להשתיק אותנו"

האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים ועמותת "מאחורי דלתות המעבדה" עתרו הבוקר (רביעי) לבג"ץ נגד המשטרה, שלטענתן מונעת מהן לקיים משמרת מחאה מול חוות הקופים במושב מזור.

חוות מזור, שהוקמה ב-1991, עוסקת בהרבעה ומכירת קופים לניסויים שונים. מאז שנות ה-90' מנהלים ארגונים לזכויות בעלי חיים מאבק נגד החווה, שלטענתם מעורבת בציד קופים, הפרדת גורים מאימהותיהם ומכירתם לניסויים מחרידים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי וולפסון, נטען כי ביום שישי הקרוב תוכננה להתקיים משמרת מחאה, בה היו אמורים לקחת חלק כ-60 מפגינים. העותרות ביקשו לקיים הפגנה במשך כשעתיים, מול החווה, כשהם נושאים שלטים וקוראים סיסמאות, אולם לא משתמשים באמצעי הגברה. זאת, בדומה למשמרות מחאה שכבר התקיימו בעבר מול החווה.

אולם, המשטרה הודיעה כי לא תתיר את קיום משמרת המחאה. לפי העתירה, משטרת פתח תקווה מסרה לעותרות כי "בעקבות פנייה מצד עורך דינה של חוות מזור, משמרת המחאה מוגדרת כהתקהלות אסורה. המשטרה התירה לקיים מחאה בצומת הכניסה למושב, והסכימה רק שעשרה מפגינים יכנסו לשטח המושב ויפגינו בדממה".

המפגינים טוענים כי מדובר באירוע שאינו דורש רישיון, וכי כל משמרות המחאה שהתקיימו בעבר התנהלו ללא הפרעות. "המגבלות שהטילה המשיבה מעקרים את המחאה מהיסודות האפקטיביים שלה", נכתב בעתירה, "ומתעורר חשש שהמשיבה פעלה משיקולים זרים, של ניסיון להשתיק את המחאה". טרם התקבלה תגובת המשטרה או תגובת חוות הקופים לכתבה.

במכתב ששלחו לפרקליטות עורכי הדין המייצגים את חוות מזור, מורן זמיר ורוברט פישמן, בעקבות העתירה, נכתב כי הפגנות קודמות נגד החווה הסתיימו באירועי אלימות ובאיומים נגד השותפים בחווה, וכי לאחרונה גלשה הפעילות נגד החווה לפסים פליליים, שכללו פריצות ואיומים. "מטרת ההפגנה היא לחץ ואיומים והפרעה לשקט ולשלווה בבית המגורים שבשטחו האחורי הושכר שטח לחוות מזור", כתבו השניים. השניים כותבים עוד כי החלטת המשטרה מאוזנת וראויה, וכי בקשה קודמת דומה נדחתה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully