וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום בגין ניסיון אונס הוגש נגד שטראוס-קאהן

19.5.2011 / 22:43

בביהמ"ש בניו יורק הוגש כתב אישום בגין תקיפה מינית וניסיון אונס נגד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן. הוא שוחרר בערבות תמורת מיליון ד', וישהה במעצר בית

כתב אישום הוגש הערב (חמישי) נגד ראש קרן המטבע העולמית לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, בגין ניסיון אונס של חדרנית בבית מלון בניו יורק. שטראוס-קאהן טרם הגיש את טיעוניו לבית המשפט בניו יורק בו נערך המשפט.

השופט הסכים לבקשת ההגנה ושיחרר את שטראוס-קאהן בערבות, בתמורה לסכום של מיליון דולרים, וכן בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית של 24 שעות וענידת אזיק אלקטרוני. עם זאת, שטראוס קאהן צפוי להישאר הלילה במאסר, כיוון שהמסמכים הדרושים לצורך שחרורו יוכנו רק מחר.

במהלך הדיון טענה התביעה כי שטראוס-קאהן עזב את זירת הפשע "בחיפזון יוצא דופן", מה שמצביע לטענתם על "התנהגות פלילית אימפולסיבית". לדברי עורכי הדין מטעם ההגנה, בכוונתו לכפור באשמה. במידה ויורשע, העונש הצפוי לו הוא עד 25 שנות מאסר. שטראוס-קאהן הואשם בשלושה סעיפים: תקיפה מינית, ניסיון אונס וכליאת שווא.

"אקדיש את כל זמני להגנה על חפותי"

הבוקר הודיע שטראוס-קאהן לדירקטוריון קרן המטבע על כוונתו להתפטר באופן מיידי. קרן המטבע הודיעה על ההתפטרות באתר האינטרנט שלה. בהצהרה שמסר כתב שטראוס-קאהן כי יתפטר מתפקידו באופן מיידי, אך הכחיש את האישומים המיוחסים לו. "אני מכחיש בכל תוקף אפשרי את כל האישומים נגדי. אני מעוניין להגן על המוסד ששירתתי בכבוד ובמסירות, ובמיוחד - במיוחד - להקדיש את כל מאמצי, כל זמני וכל האנרגיה שלי להגנה על חפותי".

שטראוס-קאהן הורד ממטוס אייר פראנס שעמד להמריא בנמל התעופה קנדי שבניו יורק ביום שבת, לאחר שחדרנית מלון סופיטל בכיכר טיימס שבו שהה טענה כי תקף אותה מינית וניסה לאנוס אותה. ביום שני הוארך מעצרו של יו"ר קרן המטבע, אשר נחשב לאחר המועמדים הבולטים להביס את ניקולא סרקוזי בבחירות לנשיאות צרפת ב-2012.

אתמול דיווח גורם במערכת אכיפת החוק בניו יורק כי שטראוס-קאהן נמצא תחת השגחה מחשש שיתאבד. על פי אותו גורם שטרואס-קאהן לא ניסה לפגוע בעצמו - אך הוחלט בכל זאת להשגיח עליו ליתר ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully