וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ליידרמן נתפס מקבל מידע סודי מאזרח רוסי

לראשונה מאשרת רוסיה כי נספח צה"ל במוסקבה הוכרז "אישיות לא רצויה" במדינה, "לנוכח פעילות שביצע, שאינה תואמת את מעמדו הדיפלומטי". הוקצבו לו 48 שעות לעזוב את המדינה - "וכך עשה"

תגובה רשמית ראשונה מרוסיה: משרד החוץ הרוסי אישר אחר הצהריים (חמישי) לראשונה כי אלוף-משנה ואדים ליידרמן, הנספח הצבאי של ישראל בשגרירות במוסקבה, גורש מהמדינה. לפי ההודעה, שתוכנה פורסם בסוכנות הידיעות הרוסית ריא-נובוסטי, ליידרמן נתפס ביום חמישי שעבר בעודו מקבל מידע סודי מאזרח רוסי, וגורש מיידית מהמדינה.

עוד נמסר בהודעה, כי בעקבות תפיסתו הוכרז ליידרמן "אישיות לא רצויה" ברוסיה, "לנוכח פעילות שביצע, שאינה תואמת את מעמדו הדיפלומטי". הוא הונחה לעזוב את רוסיה בתוך 48 שעות - "וכך עשה".

לפי הדיווחים שפורסמו עד כה, ליידרמן, קצין חיל האוויר, עוכב לחקירה בסוף השבוע שעבר במהלך פגישה שקיים בבית קפה במוסקבה. הוא תושאל על ידי הרשויות וגורש עוד באותו היום בשל חסינותו הדיפלומטית. מאז נחיתתו ועד הימים האחרונים תושאל על ידי גורמי ביטחון בישראל, בין היתר על ידי הממונה על הביטחון ביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) וכן על ידי גורמי שב"כ - שמצאו כי אין יסוד לטענות, בין היתר לאחר בדיקת פוליגרף מוצלחת שעבר. במערכת הביטחון אומרים באופן חד משמעי כי אל"מ ליידרמן לא היה מעורב בריגול, ומעריכים כי ייתכן והתנהגותו פורשה בצורה לא נכונה על ידי הרוסים.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות ריא-נובוסטי, בהתבסס על "מקור ביטחוני רוסי", כי עסק ליידרמן רק בריגול תעשייתי, ולא צבאי. "אפשר לדבר רק על ריגול תעשייתי, ואם להיות מדויק, על עזרתו האקטיבית מדי לפעילותן של חברות ישראליות מסוימות בשוק הרוסי", צוטט המקור בדיווח. על פי הדיווח, המקור "התקשה להגיד באילו חברות בדיוק מדובר, והוסיף רק כי מדובר בתעשייה הצבאית של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully