וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה "תחריף משמעותית" את הסנקציות על אירן

19.5.2011 / 15:54

באיחוד יוסיפו 100 חברות לרשימת הגופים שעליהם מוטלות סנקציות, בהם גם בנק אירני שמטהו בעיר הגרמנית המבורג. דיפלומט באיחוד: "ראיות מעידות שהבנק מימן חלק מתכנית הגרעין"

האיחוד האירופי צפוי להחריף משמעותית את הסנקציות המוטלות על אירן בשל תכניתה הגרעינית. דיפלומטים באיחוד ציינו היום (חמישי) כי כבר ביום שני הקרוב, צפויות 100 חברות אירניות להיכנס לרשימת הגופים עליהם חלות הסנקציות. לדברי אחד הדיפלומטים, גם הבנק האירופי–אירני למסחר, שמטהו ממוקם בעיר הגרמנית המבורג, יוכלל ברשימה השחורה. "יש כעת מספיק ראיות המעידות שהבנק מימן חברות המעורבות בתוכנית הגרעינית של אירן", אמר אחד הדיפלומטים באיחוד.

רק אתמול התייחסה אירן להחלטה אמריקאית להוסיף גופים נוספים לרשימת הסנקציות, וכינתה אותה "תעמולה". משרד האוצר בארה"ב הורה להוסיף בנק אירני, הבנק לתעשייה וכרייה, לרשימת הגופים והחברות האסורים למסחר לאמריקאים. "האמריקאים מנסים להשתמש בתקשורת ככלי תעמולה. זוהי רק לוחמה פסיכולוגית, ועל התקשורת לא לשים לב לעניינים שכאלה", אמר שר האוצר האירני, שמסדין חוסייני.

ולמרות הסנקציות, באירן ממשיכים לפתח את יכולות הגרעין. אמש הודיע שר החוץ האירני עלי אכבר סאלחי כי הכור הגרעיני בבושהר הפך למבצעי. כך דיווחה רשת הטלוויזיה האירנית הרשמית Press TV. לדברי סאלחי, הכור יפעל בתפוקה מלאה בתוך כמה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully