וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני רון הורשע ברצח רוז, אמה הורשעה בשידול לרצח

19.5.2011 / 13:14

קרוב לשלוש שנים לאחר שישראל הזדעזעה מרצח הילדה רוז פיזם, הורשע סבה רוני רון בביצוע המעשה. אמה מארי הורשעה בשידול לרצח. הפרקליטות תדרוש לגזור על השניים מאסר עולם

מערכת וואלה!

(צילום: דניאל בוק; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה, הרשיע בצהריים (חמישי) את רוני רון ברצח הילדה רוז פיזם. אמה מארי הורשעה בשידול לרצח. החלטת בית המשפט ניתנה לאחר קרוב לשלוש השנים מאז שגופתה של רוז בת החמש נמשתה ממי הירקון בתל אביב. לאחר מציאת גופתה של הילדה בתוך מזוודה אדומה, הואשמו הסב רוני רון והאם מארי פיזם ברצח. גזר דינם יינתן במועד אחר.

מארי בכתה בעת ששמעה את הכרעת הדין, התמוטטה והוצאה מן האולם. פרקליטותיה, עורכות הדין רויטל סויד ומירב גרינברג ביקשו לטעון לאחריות מופחתת, שמשמעותה עונש נמוך יותר ממאסר עולם. התובעות, עורכות דין אנה אבידוב וקרן וקסלר, דרשו לגזור על השניים מאסר עולם כבר היום.

רויטל סויד ומירב גרינברג, עורכות הדין של מארי פיזם, אמרו כי הופתעו מהכרעת הדין. "לא צפינו הכרעה של שידול לרצח, אם כי חוות הדעת שהוגשו בעניינה עשויות להקל בעונשה", אמרו. לעומתן, פרקליטו של רוני רון, גיל פרידמן, אמר כי לא הופתע מהכרעת הדין, אך טען שבית המשפט שגה כאשר קבע שמדובר ברצח. התובעת בתיק, עו"ד אנה אבידוב, אמרה כי למרות הסיפוק שהיא חשה מהחלטת בית המשפט, היא אינה שמחה ממנה. "אין שום דבר משמח בכך שילדה נרצחה על ידי סבה בשידול אמה. זו ילדה שחייה היו אומללים, ושהמוות שלה היה אלים - ונגרם על ידי האנשים שהיו אמורים להיות הקרובים לה ביותר", אמרה.

"החלטה משותפת לגרום למותה של רוז"

השופטים דחו את מתן גזר הדין לשניים עד לאחר דיון בטיעונים לעונש ב-30 במאי, בעקבות בקשתה של מארי פיזם. רון צפוי לעונש של מאסר עולם הקבוע בחוק לגבי עבירת רצח. גם פיזם עומדת בפני עונש מאסר עולם, אלא אם יימצא כי אכן היו נסיבות מקלות.

רוז, שנולדה והתגוררה רוב חייה בצרפת, נעלמה במאי 2008לאחר שרון אסף אותה מבית אמו, שם התגוררה בחודשים האחרונים של חייה. מאז לא נראתה הילדה שוב בחיים, אולם רק למעלה מחודשיים לאחר מכן נודע לרשויות הרווחה על היעדרותה של הילדה. אמה וסבה נעצרו ובזמן שהשניים ישבו במעצר, ניהלה המשטרה חיפושים קדחתניים ומתוקשרים למצוא את רוז. התקוות הקלושות למצוא אותה בחיים התבדו לאחר שצוללנים של המשטרה משו מזוודה שהכילה שרידי אדם מנחל הירקון.

בפרקליטות התלבטו במה להאשים את השניים, מכיוון שלפני הכרעת הדין, לא היה ידוע בדיוק כיצד מתה הילדה. עיקר ההתלבטות נסובה סביב מעורבותה של האם מארי. לבסוף הוגש נגד השניים כתב אישום בגין רצח. "במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה גרמו הנאשמים, או מי מהם, בהחלטה משותפת ובמתכוון למותה של רוז, בדרך ובמקום שאינם ידועים למאשימה", צוין בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully