וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: קצב לא ייכנס לכלא עד הכרעה בערעור

18.5.2011 / 14:20

שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר קיבל את בקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב לעכב את ביצוע עונש המאסר שנגזר עליו, 7 שנים בפועל, עד להכרעה בערעור שהגיש

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף וגדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל ואמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון החליט בצהריים (רביעי) לעכב את כניסתו של הנשיא לשעבר משה קצב עד להכרעה בערעור שהגיש. השופט יורם דנציגר, כתב כי יש לבחון מחדש את החלטות בית המשפט המחוזי, בנוגע להרשעת קצב באישומים הנוגעים לאונס של א' ממשרד התיירות. זאת בשל טענות ההגנה השונות. השופט הסביר כי בכל הנוגע לאישומי האונס, הטענות שהעלה קצב בערעור אינן משוללות יסוד. מנגד, הוסיף השופט דנציגר, כי הסיכוי של קצב לזיכוי בעבירות האחרות אינו גבוה.

בכל הקשור לאישומים באונס, כתב השופט דנציגר, כי לא ניתן לומר כי סיכויי הערעור של קצב משוללים יסוד והוסיף כי לא ניתן להתעלם מהעובדה שקצב היה משוחרר ללא תנאים מגבילים לאורך כל תקופת משפטו וגם בכך יש להתחשב. השופט הוסיף כי עיקרון השוויון לפי החוק, קובע כי אין להעניק לקצב עדיפות על פני נאשמים אחרים רק בשל עובדת היותו נשיא לשעבר, אולם לא ראוי לגרוע מזכויותיו, אך בשל התפקיד הרם שאותו מילא בשעתו.

השופט דנציגר כתב בהחלטתו, כי מבלי להתייחס לסיכויים של קצב בערעור, טענותיו של קצב, לגבי ראיות אליבי שהציג במשפט ביחס לשני מקרי האונס אינן משוללות יסוד, וייתכן שיצליח לשכנע את ערכאת הערעור בגרסתו.

פרקליטו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, מסר בתגובה להחלטת השופט דנציגר כי "אין בהחלטה זו כדי לומר שום דבר ביחס לתוצאת הערעור, אך היא כן אומרת שבית המשפט העליון קבע שהטענות שלנו אינן טענות בעלמא, דבר שעומד בניגוד להחלטה הנחרצת והחד משמעית של בית המשפט המחוזי, שלא השאירה שוליים זהירים של ספק.

עו"ד פלדמן הוסיף כי "אנחנו רואים בזה ניצחון חשוב. עיכוב ביצוע של עונש של שבע שנות מאסר איננו דבר של יום יום, והוא מתבצע רק כאשר בית המשפט משתכנע שיש סיכויים סבירים בערעור. אנחנו מקבלים את הערת בית המשפט, שהיותו של קצב נשיא המדינה לשעבר אינה מעניקה לו זכויות יתר, אך דינו לא צריך להיות שונה מזה של כל אדם אחר שעומד לדין והגיש ערעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully