וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: "13% מהרופאים נוטים לעזוב את המקצוע"

אריאל נוי

18.5.2011 / 13:52

סקר שפורסם במהלך כינוס שעסק במחסור הרופאים בישראל, חשף נתונים מדאיגים. שיעור העזיבה בקרב רופאים צעירים נאמד בכ-5.5%. 10% מהרופאים בחנו אפשרויות תעסוקה אחרות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

בכנס שנערך היום (רביעי) בתל אביב ואשר עסק במחסור של אלפי רופאים בישראל, נחשפו נתונים מדאיגים. בכנס שנערך תחת הכותרת "איך הגענו למצב הזה?" הוצג סקר שבו השתתפו 733 רופאים צעירים, בוגרי הפקולטות בישראל שקיבלו רישיון לפני כעשר שנים. בסקר נחשף כי שיעור העזיבה של המקצוע נאמד בכ-5.5%. עוד נחשף בסקר כי כמעט 13% מהרופאים חושבים לעזוב.

הצפי לפי הסקר הוא שאחוז הרופאים שיעזבו בעתיד את המקצוע רק יעלה. עוד עולה מהסקר כי 10% מהרופאים פנו לחברות השמה או לראיון עבודה במטרה לבחון אפשרויות תעסוקה אחרות. ד"ר תלמה קושניר, עורכת המחקר שבמסגרתו בוצע הסקר, אמרה בכנס כי "כמה זמן הפער יחזיק מעמד? עם כל הסבל הדבר היחיד שמחזיק אותם זה האהבה למקצוע ותחושת שליחות כמה הרופאים. בתחילה הרופאים אמרו שהם באו למקצוע בגלל שלוש הכ' כסף, כוח, כבוד. והיום אין להם את זה".

הכנס נערך בצל מאבק הרופאים המתמשך. יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, התייחס לנתונים שהוצגו בכנס ואמר כי "תוצאות הסקר שלנו, שאנחנו חושפים היום, אומר הכל. המערכת הציבורית נמצאת בשפל. המערכת הציבורית בישראל קורסת. רופאים עוזבים את המקצוע ומעדיפים לעבוד בחו"ל". ד"ר אידלמן התייחס גם לדו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול, לפיו בבתי החולים קיימת מצוקת אשפוז קשה ביותר.

לדברי ד"ר אידלמן, "לאחר הדו"ח החמור של מבקר המדינה, אנחנו ואזרחי ישראל מבינים היום שהמאבק שלנו צודק ואחראי והוא לא נעשה רק למשכורות שלנו, אלא גם כדי להציל את הרפואה בישראל". בנוגע למו"מ מול משרד האוצר אמר ד"ר אידלמן כי "לצערנו אין חדש. האוצר החליט להתעלם מדו"ח המבקר ומכל מה שאנחנו מתריעים עליו במשך שנים". מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו אמר כי "אני לא רואה אור בקצה המנהרה, יכול להיות שאנחנו נצטרך להאיר את המנהרה ולהציע דרכי ביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully