וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח סורי: "ניסיתי לחטוף חייל צה"ל בעימות בגבול"

18.5.2011 / 0:02

אזרח סורי שנפצע בתחילת השבוע לאחר שחצה את הגבול למג'דל שמס, טוען כי ניסה לחטוף חייל ישראלי. "כשסחבתי אותו במטרה לקחת אותו בשבי, החיילים ירו לעברי ונפצעתי"

האם אחד האזרחים הסורים שפרצו את הגבול לתוך ישראל במהלך "יום הנכבה" שלשום ניסה לחטוף חייל ישראלי? לדברי סברי יוסוף סוואלמה, אזרח סורי שנפצע בעימותים עם צה"ל בעת שחצה את הגבול הסורי-ישראלי, הוא נורה בברך ימין על ידי צה"ל לאחר שניסה לחטוף חייל ישראלי לאחר שחצה את הגבול למג'דל שמס.

"נוריתי בברך לאחר שהתעמתתי בידיים ובאבנים עם חייל ישראלי בתוך כפר מג'דל שמס. כשסחבתי אותו במטרה לקחת אותו בשבי, החיילים ירו לעברי ונפצעתי", אמר לעיתונות הסורית. לדבריו, החייל הישראלי היה חמוש. "תחושתי הייתה טובה מאד אפילו לאחר שנפצעתי. לא חשתי כאב אלא לאחר שחבריי סיפרו לי שיורד לי דם רב. כשעברנו את הגבול נשאנו את דגל סוריה ואת דגל פלסטין. היו איתי גם אבי, אחי ודודי. אני נחוש להמשיך ולנסות פעם נוספת (להיכנס לישראל – נ.י) ביחד עם חבריי הגיבורים".

בתוך כך, בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול ביומיים את מעצרו של האזרח הסורי חסן חיג'אזי, שהסתנן לישראל במהלך הפגנות יום הנכבה ביום ראשון. חיג'אזי בן 28, נעצר באזור יפו לאחר שחצה את הגבול בין סוריה לישראל באזור מג'דל שמס. מוקדם יותר הבוקר הושבו למדינתם שני סורים אחרים שהסתננו לישראל ביום ראשון ונעצרו בתום ההפגנות.

פרקליטו של חיג'אזי, עורך הדין ארי שמאי, אמר בתום הדיון בהארכת המעצר, כי "מדינת ישראל, כמדינה ליברלית והומנית, הייתה צריכה לנהוג בו כפי שנוהגת בכל מסתנן ולגרש אותו. מהאיש הזה לא נשקפת מסוכנות. שום תועלת לא תצמח לישראל מהחזקת המסתנן הזה, שעבירתו היחידה היא עבירה של הסתננות. זה מעליב להגיד שמדינת ישראל החזקה, הגדולה וההומנית מפחדת מהסטודנט הזה לתקשורת ולהנדסה, שהוא יכול לחתור תחת אושיות קיומה". עו"ד שמאי כי הוא "מקווה שלא עושים את זה כנקמה, אני מקווה ואף אופטימי שיצליחו לשחרר אותו תוך יומיים".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully