וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: לשמור על איפוק ועל חיי המפגינים

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא לכל הצדדים המעורבים באירועי יום הנכבה לשמור על איפוק מירבי "ולא להדררד לפרובוקציות". הוא שב וקרא לישראל ולפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס הלילה (שני) לאירועי היממה האחרונה בישראל ובגבולותיה במסגרת "יום הנכבה", וקרא לכל הצדדים "לנהוג באיפוק מירבי". באן הביע דאגה עמוקה ממספר הנפגעים הרב בעימותים, וקרא לכל הצדדים המעורבים להימנע מלהדרדר לפרובוקציות, שעלולות לדבריו להסלים את המתיחות הקיימת. בנוסף, קרא מזכ"ל האו"ם לשמור על חיי האזרחים המעורבים בהפגנות.

מוקדם יותר, אמר שליח האו"ם ללבנון, מייקל ויליאמס, כי האירועים, בהם נהרגו לפחות שישה לבנונים שהפגינו באזור מארון א-ראס, הם "ההתפתחות המשמעותית ביותר באזור" מאז מלחמת לבנון השנייה. אף הוא קרא לצדדים לגלות איפוק "ולכבד את החלטה 1701 של האו"ם".

"לציבור בישראל אין מושג על המתרחש בשטחים"

באן התייחס בהודעתו לסכסוך הישראלי-ערבי ולתמורות המתחוללות בעולם הערבי, העלולות, לדבריו, להשפיע על הסטטוס-קוו העדין במזרח התיכון. עוד נמסר בהודעת מזכ"ל האו"ם כי באן שב על קריאתו לישראל ולפלסטינים לחזור במהרה לשולחן המשא ומתן, כדי לחתור לשלום המקיים פתרונות "יציבים, בטוחים ומכובדים" עבור שני הצדדים. לדברי באן, על הסכם כזה לכלול "קץ לכיבוש", ולכלול פתרון לבעיית הפליטים הפלסטינים.

נציבת ארגון הסיוע של האו"ם, ואלרי אמוס, המבקרת בימים אלה בישראל, הביעה אף היא "דאגה רבה" מאירועי היממה האחרונה. לדבריה, "אסור שמצב זה יימשך. האנשים שאיבדו את חייהם הם חפים מפשע". מחר תבקר אמוס בעזה, ולדבריה, הפלסטינים "מתוסכלים מאוד מהשלכות המדיניות הישראלית על חייהם". היא טוענת כי לציבור בישראל "אין כל מושג" לגבי האופן שבו מדיניות הממשלה מיושמת לגבי הפלסטינים, ומשמשת, לדבריה, "להטריד ולפלג אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully