וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל הליגה הערבית החדש - שר החוץ המצרי

ניר יהב

15.5.2011 / 20:10

חודשיים לאחר שהתמנה לתפקיד שר החוץ, הודיעה מצרים כי נביל אל ערבי הוא מועמדה לתפקיד מזכ"ל הליגה הערבית במקום עמרו מוסא שיתמודד על נשיאות מצרים

שר החוץ המצרי נביל אל-ערבי נבחר הערב (ראשון) לתפקיד מזכ"ל הליגה הערבית במקום המזכ"ל היוצא, עמרו מוסא. בשעות האחרונות דווח כי למרות שהתכוונה להציג לתפקיד את מועמדותו של יו"ר ועדת החוץ לשעבר בפרלמנט המצרי, מוסטפא אל-פקי, החליטה מצרים להציג במפתיע בסופו של דבר את מועמדותו של שר החוץ הטרי שלה. לאור ההחלטה המצרית המפתיעה, הודיעה קטר כי היא מסירה את מועמדותו של נציגה, עבד א-רחמן עטיה, ובכך נסללה דרכו של אל-ערבי לזכות בתפקיד.

עמרו מוסא, אזרח מצרי אף הוא, מכהן כמזכ"ל הליגה הערבית מאז 2001. בעבר היה שגריר מצרים באו"ם, בהודו ושר החוץ בממשלת מצרים. לפני מספר שבועות הכריז על כוונתו להתמודד על נשיאות מצרים. זכייתו של אל-ערבי בתפקיד מסמלת את מעמדה של מצרים כמנהיגת העולם הערבי, אפילו לאחר המהפכה והדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק. ההצבעה על מינוי אל-ערבי לתפקיד החשוב התקבלה על ידי שרי החוץ הערבים.

אל-ערבי, יליד 1935, מונה רק לפני כחודשיים לתפקיד שר החוץ בממשלת מצרים במקום אחמד אבו אל-רייט. בעבר הוא כיהן כשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג וכשגריר מצרים באו"ם. בשבועות האחרונים הבהיר כי בכוונת מצרים לשמור על הסכם השלום עם ישראל, אך למרות זאת אמר כי מצרים מעוניינת להדק את יחסיה עם אירן.

לפניות לכתב :nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully