וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "המהומות בגבול- פרובוקציה אירנית"

בהתייחסו להתלקחות גזרות הצפון אמר דובר צה"ל, תא"ל מרדכי, כי מקורן בניסיון פרובוקציה אירנית, המנצל את איזכור יום הנכבה. "אלו לא היו הפגנות שקטות אלא ניסיון לייצר אלימות"

"האירועים בזירה הלבנונית ובזירה הסורית זוהי פרובוקציה אירנית, שמנסה לנצל את אזכורו של יום הנכבה", כך אמר בצהריים (ראשון) דובר צה"ל, תת אלוף יואב (פולי) מדרכי, בהתייחסו לתקרית חדירת מפגינים סורים וכן לבנונים לשטחי ישראל.

בראיון לערוץ 2 אמר מרדכי כי "הצד הסורי לא בלם את ההפגנה שהגיעה לגבול ישראל ופגעה בגדר המערכת. לפי שעה, ידוע על מספר עשרות מפגינים סורים שעדיין נמצאים במג'דל שמס, והאירוע נמצא בטיפול. כמו כן נעשים עדיין ניסיונות-חדירה נוספים שנבלמים על ידי צה"ל".

מרדכי הוסיף כי "טרם אפשר לאמוד במדויק את מספר הנפגעים, אנחנו יודעים על שלושה חיילים מקרב המפקדים שנפצעו קל, וממשיכים לתפקד כרגע בשטח".

ערים לאפשרות של ניסיונות חטיפה

בהתייחסו לירי אש חיה על המפגינים שיידו אבנים, אמר מרדכי כי "אבנים זה נשק חם, לצערנו ההיסטוריה הובילה אותנו גם להרוגים מאבן. על פי דיווח ראשוני היו כאלה שחיפשו וניסו להגיע לכלי נשק במג'דל שמס. אלו לא היו הפגנות שקטות, אלא ניסיון לייצר אלימות והרס ולפגוע בתשתיות". מרדכי הוסיף כי "נלקח בחשבון שיש סיכוי לנסות ולבצע חטיפה של חיילים. צה"ל נקט בכללים ברורים ובכל החזיתות ערים לכך".

מרדכי התייחס גם להתרחשות בגבול הלבנוני, בו מאות התקבצו במארון א-ראס ויידו אבנים, בניסיון לפרוץ את גדר הגבול עם ישראל. צה"ל קידם טנקים לאזור, ואזרחית לבנונית נפצעה מאש כוחות צה"ל. "צבא לבנון לא הצליח לבלום את הפרובוקציה", אמר מרדכי. "היה ברור שיש שם ניסיון לפרבוקציה אלימה".

בהתייחסו לאירועים ביהודה ושומרון ולמהומות ברצועת עזה, ציין מרדכי כי "במעבר קלנדיה ישנו אירוע שנשלט על ידי צה"ל באמצעים לפיזור הפגנות". עוד אמר כי "בשעות צהריים המקודמות, עשרות אנשים פרצו מחסום של החמאס ונכנסו למעבר ארז, עם צוותי צילום ליצירת פרובוקציה. גם שם ניסו לפגוע במעבר, המעביר טיפול הומניטרי לאוכלוסייה ברצועת עזה. צה"ל ניסה לפזר אותם בירי חי ובאמצעים לפיזור הפגנות, וישנו דיווח שיש שם פצועים מירי של צה"ל. נקווה שהתמונה כולה תתבהר בשעה הקרובה".

בתשובה לשאלה האם הופתע מתקרית זו בגבולות הצפוניים של ישראל, אמר מרדכי כי "צה"ל נערך בחודשים האחרונים לאור כל האירועים, אמנם בעיקר ברצועת עזה אך גם בכלל. אני לא יכול עדיין לדבר במושגים של הפתעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully