וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: האקבי הפתיע, לא יתמודד על הנשיאות

אחד המועמדים הבולטים לזכייה בכרטיס הרפובליקני להתמודדות מול אובמה ב-2012 הודיע לפתע כי לא ישתתף במרוץ. בין המועמדים במרוץ המתמהמה: רומני, גינגריץ' וגם שרה פיילין

המרוץ על הכרטיס הרפובליקני לבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2012 מסתבך: מושל ארקנסו לשעבר, ואחד המועמדים הבולטים במפלגה, מייק האקבי, הודיע הלילה (ראשון) כי לא יתמודד בפריימריס. "לא אשאף לקבל את המועמדות הרפובליקנית השנה", הודיע האקבי במסגרת התוכנית אותה הוא מגיש ברשת הטלוויזיה FOX NEWS, ואשר נושאת את שמו.

"כל הסימנים אומרים לי ללכת על זה, אבל הלב אומר לי 'לא' – וזו ההחלטה שעליי לעשות", אמר האקבי בתכניתו. יצויין כי על אף הסקרים המחמיאים, האקבי מעולם לא הודיע באופן רשמי כי יתמודד במרוץ, ובהתאם לכך, גם לא התרים כספים עד כה. עם זאת, הודעתו טורפת את הקלפים במרוץ הרפובליקני: לפי שעה, רק מועמד אחד מבין השמות הבולטים במרוץ הודיע רשמית כי אכן ישאף לזכות בפריימריס, ולהמשיך במרוץ מול הנשיא, ברק אובמה – זהו ניוט גינגריץ', לשעבר יו"ר בית הנבחרים. דמות נוספת הזוכה לתוצאות מחמיאות בסקרים היא מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני – אך הוא טרם הודיע רשמית כי יתמודד.

גם פיילין וטראמפ עוד כאן

מועמד נוסף לגינגריץ' שדווקא הודיע כי יתמודד במרוץ הוא רון פול, חבר הקונגרס מטעם טקסס. כמו כן, גם ריק סנטורום, סנאטור מטעם פנסילבניה לשעבר, ומושל מינסוטה לשעבר, טים פולנטי, נרשמו לשלב טכני במרוץ, המאפשר להם לבחון מקורות לגיוס כספים, והם עשויים להתמודד. שמות נוספים שהודיעו כי הם שוקלים להתמודד, וזוכים לתמיכה מסוימת בסקרי דעת הקהל, הם איש העסקים דונלד טראמפ, ומושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין.

על אף שעם נטישתו של האקבי, רומני עשוי לכאורה לצבור יתרון ברור על מתחריו במפלגה, דווקא פולנטי עשוי להרוויח מהודעתו של האקבי, כך לפי פרשנים. זאת בשל העובדה שכמו האקבי, גם פולנטי מזוהה עם האגף הנוצרי-אוונגליסטי של המפלגה הרפובליקנית, והוא עשוי למשוך אליו את קולות התומכים בהאקבי. פולנטי מיהר להתייחס להודעת האקבי ואמר כי "מייק ואני מסכימים כי למדינתנו אתגרים גדולים, וכי אנו זקוקים נואשות למנהיגות חדשה. אני מתכנן לעבוד קשה כדי להרוויח את תמיכתם של האמריקאים שתמכו בו".

בשל התמהמהותם של הרפובליקנים, לפי שעה הנשיא אובמה, שצפוי לזכות במועמדות מפלגתו הדמוקרטית, מוביל בבטחה בסקרי דעת הקהל על פני כל המועמדים מטעם המפלגה היריבה. יצוין כי יתרונו זה בלט עוד בטרם חיסולו של מנהיג ארגון הטרור "אל-קאעדה", אוסמה בן לאדן – ועוד בשעה שדעת הקהל על תפקודו של אובמה כנשיא הייתה ירודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully