וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע הבינ"ל נעצר בחשד לניסיון אונס

דומיניק שטראוס-קאהן היהודי, מהמועמדים המובילים לנשיאות צרפת ב-2012, נעצר דקות לפני ההמראה מארה"ב לפריז. החשד: כלא ותקף חדרנית במלון בניו יורק. פרקליטו: הוא כופר באישומים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ)

יושב ראש קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, נעצר הלילה (ראשון) בשדה התעופה JFK בניו יורק, דקות לפני שמטוסו היה אמור להמריא לפריז, צרפת. כך הודיעו רשויות התביעה. על פי הדיווח, שטראוס-קאהן חשוד כי תקף מינית חדרנית במלון בו שהה בכיכר טיימס. מלבד תפקידו הבכיר בתחום הפיננסי, שטראוס-קאהן היהודי נחשב לאחד המועמדים המרכזיים להתמודד בבחירות בשנה הבאה על נשיאות צרפת מטעם המפלגה הסוציאליסטית, מול הנשיא ניקולא סרקוזי, והוא אף המועמד המוביל בסקרים האחרונים.

המעצר התרחש סמוך לשעה 16:45 (שעון ארה"ב), אז עלו בלשי משטרת הגבולות המקומית על המטוס, בטיסה 23 של אייר פראנס, ועצרו את שטראוס-קאהן. בהמשך, הוא הועבר לרשות משטרת מנהטן. "המעצר נערך עשר דקות לפני ההמראה המתוכננת", סיפר ג'ון קלי, דובר מטעם משטרת הגבולות.

לדברי קלי, שטראוס-קאהן בן ה-62 חשוד כי תקף מינית חדרנית בת 32 במלון סופיטל בניו יורק, הממוקם בלב העיר, סמוך לכיכר "טיימס". המשטרה המקומית מסרה כי החדרנית שהותקפה נמלטה מהחדר לאחר התקרית, סבלה מפציעות קלות וטופלה בבית החולים "רוזוולט" בעיר. לאחר המעצר הודיעו רשויות התביעה בעיר כי שטראוס-קאהן יואשם בשלוש עבירות: תקיפה מינית, ניסיון אונס וכליאת שווא. פרקליטו, עורך הדין בנג'מין ברפמן, הודיע במהרה כי בכוונתו לכפור באישומים.

לא פרשיית המין הראשונה

שטראוס-קאהן, כאמור, נחשב לאחד הפוליטיקאים המובילים בצרפת, ולאחד המועמדים המבטיחים לזכות בכרטיס המועמדות הסוציאליסטית לקראת הבחירות לנשיאות צרפת בשנה הבאה. הוא שימש כשר האוצר בממשלתו של ליונל ז'וספן עד לשנת 1999, וב-2007 התמודד לראשונה על הכרטיס מטעם הסוציאליסטים להתמודדות על נשיאות צרפת, התמודדות בה הפסיד כידוע לסגולן רויאל.

עבור שטראוס-קאהן, הנשוי לכתבת טלוויזיה מוכרת, אין זו פרשיית המין הראשונה בה הוא מסתבך. ב-2008 פורסם כי הוא ניהל מערכת יחסים עם פקידה בכירה בקרן המטבע, פירושקה נאגי. נאגי, שבזמן הפרסומים כיהנה בתפקיד מפתח במחלקה האפריקאית של קרן המטבע, עזבה את הארגון בעקבות הפרסומים לטובת תפקיד בבנק האירופי לפיתוח. לעומתה, שטראוס-קאהן שמר על תפקידו.

קרן המטבע הבינלאומית נחשבת לאחד המוסדות הפיננסיים החזקים בעולם. הקרן מפקחת על המערכת הפיננסית העולמית, ומעניקה סיוע כלכלי למדינות הנמצאות תחת משבר פיננסי, כפי שהעניקה באחרונה ליוון.

עדכון ראשון: 3:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully