וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבת לאסד: "עיקר הסכנה למשטר מאחורינו"

בראיונות שהעניקו בכירי המשטר הסורי, הבהירו היועצת שעבאן ובן דודו של אסד, רמי מחלוף, כי שיא המהומות מאחוריהם. מחלוף: "אם לא יהיה יציב כאן - לא יהיה יציב בישראל"

"נראה כי עיקר הסכנה למשטר מאחורינו" – כך אמרה היום (רביעי) בת'ינה שעבאן, יועצתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בהתייחסותה למהומות הנמשכות מזה כחודשיים נגד אסד, המדוכאות באלימות יתרה על ידי המשטר. בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס" האמריקאי, הוסיפה שעבאן כי היא "מקווה שאנו עדים לסופו של הסיפור". במקביל לדבריה של היועצת הבכירה, גם כמה ממנהיגי המחאה נגד משטר אסד הודו בראיונות שהעניקו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הם הולכים ומאבדים תקווה כי יצליחו להדיח את הנשיא מתפקידו, בשל עוצמת הדיכוי האלים.

את הריאיון העניקה שעבאן לכתב העיתון האמריקאי, שזכה להיכנס לביקור בן כמה שעות בסוריה, וזאת למרות איסור כניסת עיתונאים זרים למדינה, איסור שהוטל לפני מספר שבועות. במקביל ליועצת הנשיא, התראיין גם איל התקשורת ובן דודו של אסד, ראמי מחלוף. מחלוף, אשר נתפס במערב כאחד האנשים החזקים בסוריה, הזהיר את ישראל באומרו כי "אם המצב לא יהיה יציב כאן – לא תהיה יציבות גם בישראל". לדבריו, "אף אחד לא יכול להבטיח מה יהיה כאן, אם חס וחלילה יקרה משהו למשטר אסד". מחלוף הבהיר בדבריו כי "אני לא אומר שתפרוץ מלחמה, אבל אני רוצה להבהיר: אל תפעילו לחץ על הנשיא, אל תדחפו את סוריה לעשות משהו שאיננו מעוניינים לעשות".

האיחוד האירופי: אמברגו נשק על סוריה

אמש הודיע האיחוד האירופי על הטלת אמברגו נשק נגד סוריה, בתגובה לטבח המשטר הסורי באזרחיו. בנוסף, הודיע האיחוד כי יקפיא את נכסיהם של 13 מקורבים של אסד, וכי יטיל הגבלות על כניסתם ליבשת הישנה. בין המקורבים גם בני משפחה של הנשיא – אך לא הוא עצמו.

מזה כמעט חודשיים מתמודד נשיא סוריה עם הפגנות המוניות נגד משטרו בכל רחבי המדינה. משטרו הגיב באלימות קשה נגד המתפרעים, שכללה שימוש בכוחות צבא, לרבות כוחות שריון. לטענת ארגוני זכויות אדם, העומדים בראש ההפגנות, כ-630 אזרחים נהרגו וכאלפים נוספים נעצרו במהלכן. בשיאן של ההפגנות הבטיח אסד רפורמה חוקתית, שתבטל את חוקי החירום התקפים במדינה מאז מהפכת הקצינים ב-1963, לה היה שותף אביו של אסד, חאפז. עם זאת, ניסיונות הפשרה של אסד לא הצליחו – ובהתאם אסד רק החריף את פעילותו האלימה נגד אזרחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully