וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סרטן שכיח יותר בקרב הומוסקסואלים

סקר שנערך בקרב 120,000 בני אדם בקליפורניה העלה כי שיעור האנשים שלקו במחלה גבוה פי 2 בקרב הומואים לעומת סטרייטים. יידרשו מחקרים נוספים כדי לבסס את הקשר ולהבין ממה הוא נובע

שכיחות מחלת הסרטן גבוהה יותר באופן משמעותי בקרב גברים הומוסקסואלים לעומת גברים הטרוסקסואלים - כך מגלה מחקר חדש שתוצאותיו פורסמו השבוע בארה"ב. המחקר, שהתבסס על תשאולם של יותר מ-120,000 בני אדם בקליפורניה, אינו מציע הסברים לתופעה - אם כי עורכיו מציעים לבדוק את ההשערה, לפיה הדבר קשור לשיעור ההידבקות הגבוה של הומוסקסואלים בנגיף האיידס, שידוע כי הוא מגביר את הסיכון לסוגים שונים של סרטן.

הסקרים שמהם הורכב המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי Cancer, נערכו בקליפורניה בשנים 2001, 2003, ו-2005. מתוך 122,345 הנשאלים, השיבו 3,690 גברים ו-7,252 נשים כי אובחן אצלם סרטן במהלך חייהם. לצד זאת, השיבו 1,493 גברים ו-918 נשים כי הם בעלי נטייה חד-מינית (הומוסקסואלים או לסביות), ועוד 1,116 נשים בגדירו עצמן כבעלות נטייה דו-מינית.

בהצלבת הנתונים, התברר כי בקרב גברים הומוסקסואלים, שיעורם של אלו שחלו בסרטן במהלך חייהם גבוה פי שניים לעומת גברים "סטרייטים". עוד נמצא, כי המחלה מתפרצת אצלם בממוצע עשר שנים מוקדם יותר ביחס לגברים הטרוסקסואלים.

חשוב להדגיש כי המחקר אינו מהווה אינדיקציה חד משמעית לזיקה הסטטיסטית בין נטייה מינית לסרטן, ולכן לא ניתן להסיק ממנו באופן מפורש כי הומוסקסואלים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות במחלה. זאת, משום שמאגר הנבדקים כלל אך ורק "ניצולים" - אנשים שחלו בסרטן אך נותרו בחיים, ויכלו לדווח על כך. הוא אינו כולל אנשים שחלו בסרטן ומתו מהמחלה. עורכיו מדגישים כי לצורך קביעה מבוססת יותר על היקף הקשר בין שתי התופעות ואופיו, נדרשים מחקרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully