וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג אל קאעדה בתימן ניצל מניסיון חיסול

מזל"ט אמריקאי ירה שני טילים לעבר רכבו של מנהיג ארגון אל קאעדה בתימן, אנוואר אל-אוולקי בניסיון לחסלו. אל-אוולקי הצליח להימלט אך שני פעילי אל קאעדה אחרים נהרגו

במבצע שערכה ארצות הברית לפני יומיים בתימן נהרגו שני פעילי אל-קאעדה, כך דווח הלילה (שבת) בתקשורת האמריקאית. על פי רשת CBS ועיתון ה-"וול סטריט ג'ורנל", מטרת התקיפה הייתה לפגוע במנהיג זרוע הארגון בחצי האי ערב, אנוואר אל-אוולקי. התקיפה בוצעה על ידי מזל"ט שירה שני טילים לעבר מכוניתו של אל-אוולקי בעל האזרחות האמריקאית, אך הוא נמלט ללא פגע.

לפי ההערכות, קבוצת אל קאעדה בחצי האי ערב מונה כ-300 לוחמים. הקבוצה חולשת על אזורים הרריים מרוחקים והיא חשודה בכך שהיא אחראית לכמה מההתקפות על מטרות ממשלתיות. משרד ההגנה בוושינגטון סירב להגיב לדיווחים.

הקבוצה גם נחשבת למי שהיוותה השראה למספר התקפות על ידי מוסלמים בארה"ב בין היתר לאירוע הירי בפורט הוד, טקסס, במהלכו הואשם פסיכיאטר עובד צבא בהרג 13 בני אדם ובפציעתם של 32 ובשתי הברחות של חומרי נפץ לארצות הברית.

שר ההגנה התימני אישר ביום חמישי כי התקפת מזל"ט הרגה שני פעילי אל-קאעדה המזוהים כאחים. וושינגטון מחשיבה את בסיס אל-קאעדה בתימן כתא הטרור הפעיל ביותר בעולם. עם חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, ישנם גורמים שמעריכים כי קבוצתו של אל-אוולקי מייצגת כעת את הסכנה הממשית ביותר לארצות הברית ולמדינות נוספות במערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully