וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יום דמים נוסף בסוריה: האיחוד יטיל סנקציות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.5.2011 / 0:02

האיחוד האירופי החליט להטיל סנקציות על 14 בכירים בממשל הסורי, לא כולל הנשיא בשאר אסד. ארה"ב הזהירה כי תנקוט ב"צעדים נוספים". אתמול נהרגו בהפגנות עשרות בני אדם

בתום יום דמים נוסף בסוריה, הודיע האיחוד האירופי אמש (שישי) כי הוא החליט להטיל סנקציות על 14 בכירים בממשל הסורי, זאת בשל האלימות שנוקטת הממשלה נגד המפגינים במדינה. נשיא סוריה, בשאר אסד, לא נכלל ברשימת הבכירים. בפגישה שקיימו שגרירי האיחוד הוחלט, כי הסנקציות יכללו הגבלות מסע והקפאת נכסיהם של הבכירים. ארצות הברית הוסיפה והזהירה הלילה כי היא ובעלות בריתה ינקטו ב"צעדים נוספים" נגד הממשלה הסורית במידה וזו תמשיך לרדוף ולהרוג את אזרחיה.

בתוך כך, דיווחו סוכנויות הידיעות כי מניין ההרוגים בהפגנות אתמול בערים דיר א-זור, ג'בלא, חומס וחמה עומד כעת על 30 בני אדם. לפי הדיווח, המסתמך על ארגון זכויות אדם, 16 מהמפגינים נורו בעיר חומס, השלישית בגודלה במדינה, שלושה נוספים בעיר חמה מצפון לבירה דמשק, שניים נוספים בג'בלא וארבעה בדיר א-זור. לא צוין היכן נהרגו השניים הנותרים. בארגון צופים כי מניין ההרוגים עוד יעלה. "יש ברשותנו רשימה של 27 שמות נוספים. אנחנו מאמתים בשלב זה את המידע", נכתב בהודעה מטעם הארגון. כמו כן, סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה SANA דיווחה, כי בעימותים נהרגו גם חמישה שוטרים, בהם קצין.

במהלך ההפגנות אתמול רצו עשרות מפגינים במורד רובע מידן שבבירת סוריה, דמשק, וקראו להפיל את הנשיא אסד. ההפגנה פוזרה תוך דקות על ידי אנשי משטרה חשאית הלבושים בבגדים אזרחיים. רשת אל ג'זירה שידרה תמונות של המפגינים צועדים תחילה, ואז רצים, כשהם צועקים: "להפיל את המשטר". עוד דווח, כי שלושה טנקים תפסו עמדות במחוז נוסף של הבירה הסורית, היכן שפעילים קראו לקיים הפגנות. השלטונות עצרו את איש האופוזיציה ריאד סייף לאחר הפגנה בבירה, כך דיווחה בתו.

הפגנה נגד השלטון בעיר בניאס, סוריה, 22 באפריל 2011. רויטרס
מפגינים בעיר בניאס בשבוע שעבר/רויטרס

כמו כן, אלפי בני אדם מכפרים שבדרום סוריה התכנסו סביב העיר דרעא והפגינו בדרישה כי נשיא המדינה יפרוש מתפקידו. עדי ראייה סיפרו כי המפגינים לא נכנסו לעיר עצמה משום שהיא נמצאת תחת מצור של כוחות שריון וכל הכניסות אליה חסומות.

במקביל, הפגינו אלפי כורדים במזרח סוריה ודרשו חופש פוליטי. גם בבניאס יצאו אלפים לרחובות. עדי ראייה דיווחו לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה כי בניגוד לטענת השלטונות, צבא סוריה לא הסיג את כוחותיו גם מהעיר דרעא וכי הטנקים עדיין נמצאים ברחובות. "המחוז עדיין נמצא תחת מצור, אין חשמל ואין קווי תקשורת", הוסיפו. בעיר תל, צפונית לדמשק, ירו מנגנוני הביטחון לעבר המפגינים ופצעו כמה מהם.

בתוך כך, ציינו אתמול בסוריה את יום הזיכרון הלאומי המכונה "יום השהידים". כחלק מציון היום הגיע אסד אל קבר החייל האלמוני בהר קאסיון והניח עליו זר פרחים. אל אסד התלוו שר ההגנה עלי חביב והרמטכ"ל דאוד ראג'חה.

(עדכון ראשון: 22:19, 06.05.11)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully