וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 12 שנות מאסר לשר הפנים השנוא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.5.2011 / 11:39

אסיר ראשון ממשטר מובארק: שר הפנים חביב עאדלי הורשע בינתיים רק בעבירות שחיתות, אך עדיין ממתין לגזר דין בעניין הירי על מפגינים, בהיותו השר הממונה על המשטרה

בכיר ראשון במשטרו של חוסני מובארק הולך לכלא: בית משפט בקהיר גזר היום (חמישי) 12 שנות מאסר על שר הפנים בממשלתו של מובארק, חביב עאדלי. עאדלי הורשע בשני סעיפים - ספסרות והלבנת הון. עאדלי נחשב לאחד האישים השנואים ביותר במשטר מובארק, בגלל הברוטליות של כוחות ביטחון הפנים בהנהגתו, ורבים מאזרחי מצרים עקבו בדריכות אחרי משפטו.

עאדלי עדיין ממתין להכרעה בעניין הרשעתו בסעיף אישום נוסף - אחריות לירי על מפגינים בימי המהפכה בחודשים ינואר ופברואר, בהיותו השר הממונה על המשטרה. יש לציין כי הוא עצמו לא הכחיש זאת, אך טען שאת ההוראה קיבל ממובארק עצמו.

עאדלי הגיע לבית המשפט הבוקר כשסביבו אבטחה כבדה, וכוחות הביטחון התפרשו מאז שעות הבוקר המוקדמות סביב בית המשפט. המשפט התנהל בארבע ישיבות במהלך השבועות האחרונים, שבהן שמע בית המשפט את דברי התביעה וההגנה. פרקליטיו של עאדלי הכחישו את ההאשמות נגדו.

במהלך משפטו שהה עאדלי בבית הכלא "טרה" שליד קהיר, יחד עם עוד כמה מראשי משטרו של מובארק, בהם בניו של מובארק, עלא וגמאל, ראש הממשלה לשעבר אחמד נזיף, שרים, חברי פרלמנט, ראשי מפלגת השלטון לשעבר ואנשי עסקים שהיו מקורבים לשלטונות.

לפני כחודש הכחיש מובארק את דבריו של אל-עאדלי, לפיהם הנשיא לשעבר נתן לו הוראה לירות לעבר המפגינים: "לא נתתי שום הוראה כזו. השר עאדלי משקר", אמר. גם בנו של מובארק, גמאל, אמר במהלך חקירתו כי אביו לא נתן הוראה כזו: "אבי ביקש כל הזמן מהשר עאדלי לנקוט באיפוק כלפי המפגינים". בנוסף אמר: "אבי קיבל עדכון כל חמש דקות על האירועים ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully