וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאוריות הקונספירציה חוגגות: "בן לאדן לא מת"

מימין ומשמאל, בפקיסטן, בארה"ב וסביב העולם - לא קשה למצוא מי שבטוח שהכל היה הצגה. הלחץ על הממשל לפרסם עדויות לחיסול הולך וגובר - וייתכן שכבר היום יתפרסמו תמונות הקבורה הימית

האם אוסמה בן לאדן באמת מת? בממשל האמריקאי הבהירו כי בדיקות ה-DNA הוכיחו זאת "בסבירות קרובה ל-100%", ובידיהם גם תמונות של גופתו, שטרם הוחלט אם לפרסם אותן. אך כל זה לא משנה לחובבי תיאוריות הקונספירציה - מימין ומשמאל, בפקיסטן, בארה"ב וסביב העולם - שכבר קבעו את דעתם: מדובר בתרגיל הונאה של הממשל האמריקאי. הסיבה העיקרית שעוררה את ה"חשדות" היא ההחלטה להשליך את גופתו של בן לאדן לים, שנתפסת כניסיון "להיפטר מראיות".

המבקרים מתחלקים לשניים - אלו הטוענים כי בן לאדן עדיין בחיים, ואלו הטוענים כי הוא בכלל מת כבר שנים. "אם אתם מאמינים לחדשות לפיהן OBL מת, אתם טיפשים", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה סינדי שיהן משיקגו, אם לחייל שנהרג באפגניסטן ופעילה פציפיסטית הזכורה מהפגנת היחיד שלה מול ביתו של הנשיא ג'ורג' בוש.

נושאת המטוסים "קארל וינסון" של הצי האמריקאי, ממנה הושלכה גופתו של אוסמה בן לאדן לים. רויטרס
מכאן הושלך בן לאדן לים - נושאת המטוסים "קארל וינסון"/רויטרס

מן העבר השני, התמלאו אתרי האינטרנט של תנועות הימין, בהן "מסיבת התה", בטענות המתייחסות בעיקר לעיתוי ההודעה, על רקע התחממות המירוץ לנשיאות. "הרי אובמה זקוק למשהו כדי להבטיח את בחירתו מחדש", נכתב באחר מהם. בעיתון "סיאטל טיימס" הובאו דבריה של סטלה אולנדר משיקגו, שבתה קריסטין נהרגה בפיגועי ה-11 בספטמבר: "האם זה נכון? איני יודעת. זה נראה לי מוזר שנפטרו מהגופה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"בן לאדן ימות רק אחרי שיכבוש את אמריקה"

בעולם המוסלמי והערבי הדיון אפילו עוד יותר מפותח, ונראה כי "האדם ברחוב" ממש לא קונה את ההודעות האמריקאיות. "הוא עדיין בחיים", קבע אתמול בפסקנות סייד מוחמד, תושב קהיר, בירת מצרים. "הוא בחור פיקח - לא חוסני מובארק". בפשוואר, העיר המרכזית באזור השבטי בפקיסטן שבו זכה בן לאדן לפופולריות רבה, נדמה כאילו הרוב משוכנעים שהוא עדיין בחיים. "הוא קודם כל יכבוש את אמריקה", אמר מוחמד סג'יד, תושב העיר, "ורק אחר כך ימות".

גם באבוטאבד עצמה, הספקות מרובים. "אני בכלל לא קונה את זה שבן לאדן היה פה", אמר חאריס ראשיד, תושב העיר. "איך אף אחד לא ידע על זה, ולמה העלימו את הגופה כל כך מהר? הכל מזויף. גם חברו כמאל חאן, אמר כי "הסיפור כולו נראה לי חשוד".

באפגניסטן, כבר קבע היום ארגון הטליבן כי טרם פורסמו ראיות מספקות לכך שבן לאדן אכן נהרג. "האמריקאים לא סיפקו שם הוכחות התומכות בטענתם, ואיש ממקורביו של בן לאדן לא אישר את הידיעה", מסר זוביהוללה מוג'היד, דוברו של הארגון שהעניק את חסותו לבן לאדן במשך שנים, בהודעה ראשונה מאז החיסול. "לפיכך, כל הכרזה על מותו תהיה מוקדמת מדי".

מתחם בעיר אבוטאבד שבו על פי דיווחי המקומיים התקיימו חילופי אש בין אנשי בן לאדן לצבא האמריקאי. רויטרס
המתחם המבוצר באבוטאבד/רויטרס

לנוכח הדיון ההולך וגובר בנושא, נראה כי לממשל לא תהיה ברירה אלא לחשוף בסופו של דבר את תמונות הגופה וסרטוני הווידאו מהחיסול. גורם בממשל אף אמר היום לרויטרס, בעילם שם, כי ככל הנראה כבר יותר מאוחר היום יתפרסמו תמונותיה של הקבורה הימית.

"אלא אם אנשי אל-קאעדה יודו בעצמם שהוא מת, כנראה שזה יהיה מחויב המציאות לפרסם את העדויות הללו, מזעזעות ככל שיהיו", אמר הסנאטור ג'ו ליברמן, "כדי למנוע כל ספק". גם יועצו של הנשיא אובמה למלחמה בטרור, ג'ון ברנן, מחזיק בדעה הזו: "נעשה כל מה שאפשר כדי שאף אחד לא יוכל לטעון שלא הרגנו את בן לאדן. אנחנו רוצים לוודא שלא רק האמריקאים, אלא העולם כולו יבין בדיוק מה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully