וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם המוסלמי בירכו על החיסול: "יועיל לשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.5.2011 / 12:21

אפגניסטן, תימן ומדינות נוספות בירכו על חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, והביעו תקווה כי המהלך יקדם את השלום בעולם. "לא צריך להשוות את האיסלם לטרור או לאלימות שבה נקט בן לאדן"

רויטרס

(צילום: רויטרס; קריינות: אביב אברמוביץ'; עריכה: יאיר דניאל)

בעולם המוסלמי בירכו על חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן: ארגון "האחים המוסלמים" במצרים מסר הבוקר (שני) בתגובה לחיסול, כי חיילי ארה"ב חייבים לסגת כעת מאפגניסטן ועירק. "מותו של בן לאדן הביא לסילוקה של אחת הסיבות המרכזיות לאלימות בעולם", אמר איש הארגון, עיסאם עריאן, לסוכנות הידיעות רויטרס. "כעת הגיע הזמן שאובמה ייסוג מאפגניסטן ועירק וישים קץ לכיבוש המערבי שפגע במשך זמן כה רב במדינות מוסלמיות".

נשיא טורקיה, עבדוללה גול, ברך על החיסול ואמר כי החיסול הוא הוכחה שסופם של טרוריסטים וראשי ארגוני טרור הוא להיתפס חיים או מתים. "הדרך בה לכדו את מנהיג ארגון הטרור המסוכן והמתוחכם ביותר בעולם צריכה לשמש כשיעור לכולם, אני מאוד שמח", אמר גול.

אוסמה בן לאדן. AP
לא צריך להשוות את האיסלם לטרור או לאלימות שבה נקט בן לאדן". אוסמה בן לאדן/AP

"המהפכות שקורות במזרח התיכון הן הוכחה שיש לדמוקרטיה בית במזרח התיכון ושאין צורך בכיבוש זר יותר", הוסיף עריאן. בנוסף, הוא מתח ביקורת על דרכו של מנהיג אל-קאעדה שחוסל באומרו כי "לא צריך להשוות את האיסלם לטרור או לאלימות שבה נקט בן לאדן. הגיע הזמן שהעולם יבין שאין קשר בין איסלם לבין אלימות. כל יצירת קשר ביניהם הוא טעות מכוונת מצד כלי התקשורת".

ממשלת פקיסטן הגיבה אף היא לחיסול שנעשה בעיר אבוטאבד שבשטחה, ואמרה כי מדובר במפלה חמורה לארגוני הטרור ברחבי העולם. "המבצע בוצע על ידי כוחות ארה"ב ובהתאם למדיניותה לפיה יש לחסל את בן לאדן בכל מקום שיימצא", נמסר בהודעת שר החוץ באיסלמאבד.

גם תימן בירכה על המבצע האמריקאי: "אנחנו מברכים על המבצע שהושלם, ומקווים שאמצעים ממוקדים יינקטו על מנת לחסל את הטרור ברחבי העולם", אמר בכיר בממשל לסוכנות הידיעות רויטרס.

נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי קרא לטליבן שלא להגיב באלימות לחיסול, והוסיף כי על הארגון ללמוד את הלקח ממנו. קרזאי כינה את פעולת הקומנדו האמריקאית כ"חדשות חשובות".

גם הרשות הפלסטינית בירכה על החיסול ומסרה כי הוא יועיל לשלום בעולם. "חיסול בן לאדן יועיל למטרת השלום בעולם, אולם יש להמשיך ולהילחם בשיח ובשיטות האלימות שנוצרו וקיבלו עידוד מבן לאדן ברחבי העולם", מסר דובר הרשות, גאסן חטיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully