וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חמוץ מתוק: 300 מיליון סינים יעשנו רק בבית

למעלה מרבע מאוכלוסיית סין מעשנים, וכעת הם יאלצו לעשות זאת רק בבית. חוק למניעת עישון במקומות ציבוריים אושר במדינה בה העישון הוא רכיב תרבותי מרכזי, והמעשנים זועמים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

אחרי מדינות רבות בעולם, נכנס אתמול (ראשון) לתוקפו חוק איסור על עישון במקומות ציבוריים גם בסין. לפי הערכות, למעלה מרבע מאוכלוסיית המדינה מעשנת, 300 מיליון בני אדם בסך הכל. לעצם העישון מקום מרכזי בתרבות הסינית, כאשר מעשנים רבים עושים זאת בציבור על מנת להפגין מעמד חברתי. בנוסף, קופסאות סיגריות נחשבות למתנה פופולרית ביותר וכאמצעי ריכוך בפגישות עסקיות. על רקע זה קמה סערה גדולה עם אישור החוק.

לעומת זאת, המצדדים בחוק מאמינים כי הוא יוכל לשפר משמעותית את איכות החיים במדינה, שכן סקר שנערך לאחרונה הראה כי רק 23% מהמבוגרים הסינים מאמינים שהעישון גורם לסרטן, שבץ ולמחלות לב. משום שחבילת סיגריות עולה בסין רק סכום השווה לחצי שקל ישראלי, רבים מאמינים כי המשטרה לא תצליח לאכוף את החוק.

עם אישור החוק, זכתה המשטרה לתגובות קשות מהמעשנים, והרשויות המקומיות האמונות על קביעת גובה הקנסות למעשנים הסוררים, קבעו סכומים נמוכים ביותר, חלקם שווי ערך לפחות מ-25 שקלים.

(עדכון ראשון: (23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully