וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר משה לנדוי

אריאל נוי

1.5.2011 / 17:18

מי שכיהן כאב בית הדין במשפטו של אדולף אייכמן מת ביום השואה בביתו שבי-ם והוא בן 99. משה לנדוי נולד בדנציג ועלה לארץ בשנת 1933. הוא היה חבר בוועדת אגרנט וחתן פרס ישראל

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט משה לנדוי, מת היום (ראשון) בביתו שבירושלים והוא בן 99. לנדוי היה אב בית הדין במשפטו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן, חבר בוועדת אגרנט שבחנה את מחדל המודיעין במלחמת יום הכיפורים והוא חתן פרס ישראל. הוא הותיר אחריו שלוש בנות.

הרכב השופטים במשפט אדולף אייכמן- בנימין הלוי, יצחק רווה ומשה לנדוי בזמן המשפט, אפריל 1961. לשכת העיתונות הממשלתית
משה לנדוי יושב בראש משפטו של אדולף אייכמן/לשכת העיתונות הממשלתית

שופטת בית המשפט העליון ומבקרת המדינה לשעבר מרים בן פורת, אמרה כי לנדוי ייזכר כאחד השופטים הגדולים ביותר בישראל. בן פורת, שכיהנה בבית המשפט העליון בתקופתו של לנדוי, סיפרה: "נהנתי מחוכמתו, ישבנו במשפטים מעניינים ביחד. לא תמיד היינו באותה דעה, אבל זה טבעי. לכל שופט צריך להית האני שלו. היה לו שכל ישר והוא היה אדם בעל שיעור קומה, ואני מקווה שכך הוא ייזכר".

לנדוי נולד בעיר דנציג ב-29 באפריל 1912 ועלה לארץ בשנת 1933 לאחר שהשלים את לימודי המשפטים באוניברסיטת לונדון. בגיל 26 בלבד, מונה לנדוי לתפקיד שופט בית משפט השלום בתקופת המנדט הבריטי. בשנת 1953 מונה לנדוי לכס בית המשפט העליון ובשנת 1980 התמנה לתפקיד נשיא בית המשפט, תפקיד בו כיהן עד שנת 1982.

לבד מעבודתו השיפוטית, היה כאמור לנדוי חבר בוועדת אגרנט וכן עמד בראש ועדה שנקראה על שמו לבחינת תפקוד שירות הביטחון הכללי בעקבות פרשת עיזאת נאפסו במסגרתה הורשע נאפסו בבגידה ובריגול חמור על סמך מידע כוזב. כמו כן, הוא היה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת השישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully